Mijn extrene harddisk is kapot, wie helpt

Helaas staan hier vele foto's en filmmat. op van de kinderen etc. Aansluiten op het moederbord heeft ook niet mogen baten. Ik ben bang dat er een data recovery moet komen. Alleen hoe DUUR zijn de gespecialiseerde bedrijven. daar schrok ik van wie heeft tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Datarecovery is erg duur ja. Ik zou je echt adviseren het professioneel op te laten lossen en er zelf niets meer mee doen! Ook de computerboer niet want als de foto's je dierbaar zijn moet je voorkomen dat je ze definitief kwijt gaat raken. Zelf heb ik goede ervaringen met http://harddisk-recovery.nl/. Zij hebben volgens mij ook een speciale fotoprijs voor particulieren waarbij ze alleen je foto's proberen te recoveren. En ja, er hangt inderdaad een prijskaartje aan!

Tip voor de volgende keer: bewaar altijd al je dierbare/belangrijke dingen op TWEE plekken! Dus op je PC EN op je externe schijf of op twee verschillende externe schijven. Zoals je hebt gemerkt is een externe schijf ook een ding wat kapot kan gaan. En mocht je willen investeren in goede schijven, kijk dan eens op www.freecom.nl, hun ToughDrives zijn schokbestendig en die gebruik ik zelf ook al jaren met veel plezier en gemak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan get data back proberen, het is krachtig programma wat zowel ntsf en fat 32 kan recoveren. Ik heb hier mooie resultaten mee behaald succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HDD regenerator, als je niet weet hoe het werkt pm me maar