Hoe komt het, dat hoewel de map van mijn USB-stick (8GB) leeg is, er toch nog maar 140MB ruimte vrij is?

Voor school moest ik een paar filmpjes van de scoolcomputer (Mac) op mijn stick inladen.
Toen ik thuis kwam en de filmpjes op mijn computer (PC) zette, heb ik die van de stick verwijderd (normaal geen probleem).
Maar deze keer bleef het geheugen van die filmpjes op de stick staan, terwijl de filmpjes zelf wel weg waren, met gevolg dat het geheugen van de stick vol zit, zonder dat er effectief iets op staat.

Hoe kan ik de stick opnieuw leegmaken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.1K

Het beste antwoord

Mogelijk laat je computer verborgen mappen en bestanden niet zien. In dat geval KAN er data op de usbstick staan die je niet ziet!

Als je zeker weet dat er niets op de usb staat wat je nodig hebt, dan kun je hem formatteren....daarna is hij weer leeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Staat er helemaal niks meer in want als de usb stick compleet leeg is kan het een fout in de computer zijn dat had ik namelijk ook hij zei dat hij nog maar iets van 100mb had maar ik kon er nog makkelijk 10 g op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een vraag aan de vragensteller hebt, vraag dit dan in de reacties op de vraag. Dit is namelijk geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is inderdaad geen antwoord, maarja. Ja, de stick was leeg. Ondertussen heb ik al uitgepluisd dat het gaat om 'hidden files', die je USB-stick standaard niet laat zien.
Is de prullenbak leeg?? Dat is een van de verborgen mappen... Als er verder niets op de stik staat dat je wilt bewaren, kan je hem opnieuw formatteren.

Hoe dat moet weet ik alleen op een Mac... (schijfhulpprogramma, stikje selecteren en dan wissen. Wel FAT32 doen, anders kan je pc het niet lezen..)