Wat moet ik aanschaffen voor mijn midi-keyboard?

Ik heb laatst een ION Key 49 USB MIDI keyboard controller gekocht, waar geen Midi-kabel of usb kabel bijzit, wat moet ik hiervoor aanschaffen om hem aan de computer aan te sluiten zodat ik hem kan gebruiken voor FL studio?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er bestaan MIDI-naar-USB-kabels waarmee je de controller rechtstreeks op je computer kunt aansluiten (ik kocht er een tijd geleden een voor zo'n €20 bij Conrad). Een alternatief is een externe geluidsmodule kopen met MIDI-mogelijkheden en natuurlijk een MIDI-kabel. Dat is een duurdere oplossing, maar geeft je wel meer mogelijkheden, zoals het aansluiten van een of meerdere (condensator)microfoons.

Een USB-kabel is alles. Tegenwoordig is het gebruik van MIDI kabels + MIDI kastjes overbodig als je een MIDI/USB controller koopt. Het kan zijn dat je een USB A/B kabel nodig hebt. Toegevoegd na 38 minuten: http://www.allekabels.nl/display.php?cat=172&group=952&gclid=CLHk19uV2asCFcaDDgod1WukNw

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100