Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik aanschaffen voor mijn midi-keyboard?

Ik heb laatst een ION Key 49 USB MIDI keyboard controller gekocht, waar geen Midi-kabel of usb kabel bijzit, wat moet ik hiervoor aanschaffen om hem aan de computer aan te sluiten zodat ik hem kan gebruiken voor FL studio?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er bestaan MIDI-naar-USB-kabels waarmee je de controller rechtstreeks op je computer kunt aansluiten (ik kocht er een tijd geleden een voor zo'n €20 bij Conrad). Een alternatief is een externe geluidsmodule kopen met MIDI-mogelijkheden en natuurlijk een MIDI-kabel. Dat is een duurdere oplossing, maar geeft je wel meer mogelijkheden, zoals het aansluiten van een of meerdere (condensator)microfoons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een USB-kabel is alles. Tegenwoordig is het gebruik van MIDI kabels + MIDI kastjes overbodig als je een MIDI/USB controller koopt. Het kan zijn dat je een USB A/B kabel nodig hebt.

Toegevoegd na 38 minuten:
http://www.allekabels.nl/display.php?cat=172&group=952&gclid=CLHk19uV2asCFcaDDgod1WukNw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..en waar zijn die te koop? (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internet, PC-boer om de hoek, elektronica winkel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding