Wat heb ik nodig om deze schijf aan te sluiten?

Ik heb deze schijf los en zou hem graag in zo'n case willen doen waardoor ik hem goed bescherm en tegelijkertijd kan aansluiten via usb. Ik bedoel dus zo'n kastje waar ik hem in kan klikken(geen tasje oid dus) Zie foto voor schijf.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bijvoorbeeld een 2,5" of 3,5" case oid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

idd gewoon een losse case kopen geschikt voor usb dat zijn de meesten
en geschikt voor sata in dit geval ?
is echt niet duur
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dit is echt een heel klein schijfje. Is dit wel 2.5? Ik vraag me af of dit niet nog kleiner is ofzo? Want deze komt uit me macbook.
capthavoc
11 jaar geleden
laptop schijven uit een mac, of andere laptop hebben meestal dezelfde formaten daar zit geen verschil in
inde case zit een bracket met schroefjes en er is ruimte voor de voeding aansluiting en de poort nodig
die moet via een print plaatje wat veranderd worden omdat ie op usb moet worden aangesloten
dus tja hij lijk wat groter.
je hoeft natuurlijk niet perse deze te kopen
kijk anders even op ander sites voor de juiste maten de maten en grootte van je schijf zouden ook wel op de schijf vermeld moeten staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je reactie is echt super verwarrend, na drie keer lezen snap ik pas wat je bedoelt. Het is gewoon een 2,5" schijf punt. Formaten zijn NOOIT anders. Het hele verhaal wat er na komt lijkt of als de vrager op een hele boel dingen moet letten en dat hij zelf iets op een printplaat moet wijzigen. Je zaait daardoor meer verwarring dan dat je de oplossing geeft, die je gewoon al in ja antwoord gegeven hebt. 2,5" external casing.. klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ja ben ik wel een beetje met je eens. Maar toch allebei bedankt voor de moeite. Ik ben hier prima mee geholpen. Gr
Je kunt een harde schijf behuizing kopen (HDD Enclosure) bij bekende zaken als Mediamarkt en Mycom. e.d.
Let wel op de aansluiting van de HD: is dat SATA (smalle -rode_kabel) of IDE (flatkabel).
Op/in deze behuizing zitten aansluiting voor spanning via 220 V en voor USB welke je dan aan je PC kunt koppelen.
Succes