Past dit soort type videokaart in mijn type moederbord?

Dit zijn mijn specs:

AMD Zambezi FX-6100, Six Core,
Asus M5A78L-M/USB3,
7.1 Geluidskaart,
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair,
500 GB SataIII Hardeschijf,
DVD Brander Optical Disc Drive,
Nvidia GTX560TI 1GB,
51-in-1 Cardreader,
1Gbit netwerkkaart,
Windows 7 Home Premium 64Bit,
750 wat voeding,

op het moment zit er dus een nvidia gtx 560 TI in en die gebruikt denk ik dezelfde slot als de nvidia gtx 580. En kan hij het makkelijk aan met zijn voeding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Bij een GTX580 heb je minimaal een voeding nodig van 600 W, dus zal het kunnen. Beide kaarten maken gebruik van PCI-E 2.0 x 16, dus hij kan gebruik maken van hetzelfde slot.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je zult met dit moederbord niet het maximale uit jouw videokaart kunnen halen, jouw bord ondersteunt PCIe x16, de nieuwere versie is PCIe 2.0 x16, PCIe 2.0 heeft een bandbreedte van 500 megabytes per seconde per pin, een verdubbeling van de oorspronkelijke snelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het dan slimmer om deze kaart te kopen of een nvidia gtx 570? Want als door mijn moederbord het verschil minder te merken is kan ik beter ook goedkoper uitkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig heb ik zelf ook de GTX570, dit is ook een PCI e 2.0 kaart, dus die zal ook minder lopen dan wat hij kan, maar als je ooit eens een nieuwe computer aanschaft (of alleen een mobo en processor) dan kun je die kaart gewoon weer gebruiken. Dus voor de toekomst is dat een mooie kaart, wel erg groot, ik kreeg hem met moeite in mijn PC. Hij past net tussen de achterzijde en mijn bracket voor de hd's.
als je een goede 750watt voeding hebt
werkt een gtx 580 er prima in
het is echt onzin met dat pci express 1 vs 2
zoveel verschil ga je toch niet merken
haal een gtx 580 en het gaat gewoon prima werken