Wat is het verschil tussen een LED en LED LCD TV ?

LCD is met LED achtergrond verlichting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Echte LED of eigenlijk OLED tv's zie je haast nog niet. LCD LED die je nu overal ziet zijn gewoon LCD's met in plaats van CCFL(tl-balk) verlichting nu gewoon LED verlichting gebruiken.

Toegevoegd na 7 minuten:
OLED gaat pas echt interresant worden, dan is elke deelpixel een echt LED-lampje. Nu worden de pixels op het scherm gewoon met een lamp van achteren belicht zodat jij beeld ziet.

Er zij al wel een aantal verschillende technieken met LED-LCD zoals Edge-Lit waarbij de led aan de zijkant worden geplaatst zodat de TV heel dun kunnen worden. Ook heb je systemen waar heel veel LED's worden geplaatst zodat de een meer of minder licht kan geven om zo een groter contrast te krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Eigenlijk koop je nu in de winkel gewoon altijd een LCD-TV de vraag is dus of deze CCFL of LED verlicht is. OLED schermen zijn nog verschrikkelijk duur en nog heel klein.