Ja, die kaarten kunnen defect gaan. Ze hebben een beperkte levensduur.
Als de kaart niet meer werkt betekent dat niet noodzakelijk dat ze kapot is. Het helpt wel als je ze formatteert. Dat doe je met in 'deze computer" met de rechtermuisknop te klikken op de kaart en dan "formateren" aan te klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan zeker. Vaak kan je nog wel een deel redden of het kaartje formateren. Dan ben je wel alles kwijt maar kan je het kaartje nog voor andere dingen gebruiken. Het kan echter ook echt stuk gaan, zoals een stuk(je) er vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan.
SD- kaarten kunnen beschadigd raken (voornamelijk aan de gouden"tandjes" waardoor je computer, telefoon of camera de kaart kan lezen) en dan doen ze het niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je met defect 'niet meer functionerend' of 'gegevens kwijt'?

Want dat laatste kan ook als je de sd-kaart te lang niet gebruikt. Ga er hoe dan ook van uit dat elk opslagmedium op bovenstaande 2 manieren 'defect' kunnen raken en voorzie altijd (zsm) een backup.