Hoe kan in de ruis in mijn PC boxen oplossen?

Ik weet dat een dergelijke vraag al eerder is gesteld, waarbij het antwoord over een geaard stopcontact als beste werd verkozen.

Maar ik weet ten eerste niet wat dat betekent, maar daarnaast heb ik een gewoon stopcontact (met verlengsnoer voor alle snoertjes en toestanden, maar al een jaar heb ik nergens last van en nu ineens begint de ruis. Al een paar dagen heb ik hier nu last van.

En ik heb mijn muziek ook nooit hard staan, dus daar ligt het ook niet aan..

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
9.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gewoon stopcontact heeft alleen twee gaatjes voor de twee pinnen van de stekker. Een geaard stopcontact heeft daarnaast, aan de rand tussen de gaten in, twee stukken zichtbaar metaal, die je gewoon met je vingers kunt aanraken. Een geaarde stekker heeft metalen contacten die tegen die twee stukken metaal aankomen wanneer je de stekker in het stopcontact doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een geaard.. even gecheckt :)

Het beste antwoord

Je hebt kans dat de connectoren niet helemaal lekker meer zijn, dat je luidsprekers opgeblazen zijn of dat er een apparaat in de buurt staat die storing geeft op de speakers. Wat je nog wel kunt proberen is de stekker andersom in het stopcontact te steken, dat wil soms ook wel helpen bij ruis. Een geaard stopcontact is volkomen nutteloos want ik heb nog nooit een geaarde luidsprekerset gezien. Het is wel verstandig om je stopcontact en bekabeling tge vervangen door een geaard stopcontact omdat je PC dit eigenlijk wel nodig heeft om onder andere statische electriciteit af te kunnen voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Toch lastig om te beoordelen op afstand.
Jammer dat het antwoord van die aarding als beste is gekozen, zoals je zegt. Want aardproblemen geven een brom en geen ruis. Onzin dus.
Probeer eerst het volume van je PC op te krikken via de softwarematige regelschuifjes. Dan kan het volume van je boxen omlaag, met vaak minder ruis tot gevolg.
Probeer de andere plugjes ook nog eens achter op je PC, soms is er nog een koptelefoon uitgang waar meer signaal uitkomt.
Ook kun je gewoon hele goedkope boxjes hebben. Die zijn vaak slecht ontworpen, en die ruisen weleens...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm.. dat is toch appart... de draden gecheckt.. en toch ook geaard stopcontact(even gecheckt) en ook heb ik redelijk dure boxjes van Logitech. mm en het doorbranden van boxen lijkt mij ook hoogston waarschijnlijk gezien ik ze nooit hard aan heb staan. En ze nog maar een jaar heb.
Ik had altijd mijn Pc-volume op 100% staan en m'n boxen laag.
Beter schijnt het te zijn om je boxen juist verder open te draaien en je Pc-volume op 50% of zo te zetten.

De Pc is dan niet overmatig bezig het geluid te versterken en klinkt het zuiverder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je andere apparaten in de buurt hebt staan die veel stroom gebruiken of apparatuur als bijvoorbeeld een loep, of stereotoren die tegelijk aanstaan kunnen je boxen ook gaan ruizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er onlangs ook een vraag over gesteld.
Wij hebben gelezen op het partyflock forum dat je het volume van de boxen even helemaal open moet draaien.
Dit hebben we gedaan en.....inderdaad.....het helpt!
De ruis is bij ons weg.
Hoe kom je op het partyflock forum?
Zie onderstaande link,
"http://partyflock.nl/topic/1063027:Ruis_en_muziek_uit_boxen.html