Wat is er mis met een computer die continu opstart en uitvalt, terug opstart en uitvalt, terug opstart en uitvalt....?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoeveel tijd zit er tussen opstarten en uitvallen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Enkele seconden nadat het welkomscherm van windows verschijnt.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Wat er mis mee is?
Hij is kapot.

Het beste antwoord

Daar kan vanalles mis mee zijn, maar mijn eerste gok is dat er iets oververhit raakt. Draaien alle ventilatoren wel? Zit het koelblok wel goed bevestigd op de processor met voldoende koelpasta?

Als hij echt uitvalt bij het laden van Windows, dan kan daar iets mis zijn. Dan kun je kijken of veilige modus wel werkt.

Toegevoegd na 7 uur:
Nog een suggestie uit reacties, de voeding kan ook iets mis mee zijn.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ De andere usual suspect is de voeding.
Ritsuka
8 jaar geleden
Toegevoegd
Thecis
8 jaar geleden
Denk bijna zeker dat het de voeding is. De eerste paar seconden start het moederbord op en kijkt het alle poorten na. Daarna wordt de randapparatuur aangeslingerd (zoals de HDD's, de CD/DVD's en niet de videokaart te vergeten) en dan wordt de piekspanning te hoog. Wanneer er oververhitting is, heb je hetzelfde effect, maar zit er niet een paar seconden tussen opstarten en uitvallen. Het windows scherm verschijnt al direct na het testen van het RAM.

Andere antwoorden (1)

Probeer anders met opstarten in je bios te komen en controleer de temperatuur van je cpu