Hoeveel MB per seconde haalt een IDE schijf?

Ik ben van plan om in mijn Thinclient een CF to IDE adapter te zetten.

Is dan een Compact flash kaart van 60MB per seconde voldoende?

Ik zit te kijken naar dit:
http://www.hardwarewebwinkel.nl/flash-compact-flash-sandisk-compact-flash-extreme-60mbsec-p-16473.html

Met dit erbij:
http://www.hardwarewebwinkel.nl/componenten-mini-mini-accessoires-delock-converter-compactflash-p-12442.html

Gaat dit lukken met deze opstelling?
Het moet wel snel zijn en niet traag met files kopiëren of te verplaatsen!

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zoals ik het zie ben je gelimiteerd aan de snelheid van de CF-kaart. ATA kan maximaal 133 MB/s halen. Het gaat er niet om of het "voldoende" is, je zit dan met die snelheid in het gunstigste geval (60MB/s dan dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maximaal op 60MB/s dus?! Wat is snel? Waarom zeg je eigenlijk moet ipv. gaat?

Andere antwoorden (1)

ongeveer 60 MB/s, al lijkt mij de converter wat langzamer, reken in de praktijk op iets van 40 MB/s