Welke van deze SSD's (zie link) onder de 70 euro is het betrouwbaarst?

http://tweakers.net/pricewatch/cat/674/solid-state-drives.html#filter:XYzBCsIwDIbfJecdus0h9gEGHgRh3sTDaCNE2nWkHQij72463cVcQr4v_7_CkzimK5PBG3m8jG_Q0-Jc9S9o2kVgi9wTOgsaZqZXhB8cAidhYzRC5hLdYrWqIJrA3_ZuP4oqBh2ahHaY0ZxtBH2Ho8SbroWHWKE9uYQsZoVancryJQsHJSOvvtRC26jtzjl_AA

Snelheid is minder belangrijk - ik doe hem toch in een wat oudere PC (wel met SATA aansluiting).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me dat je dat wel in reviews kan vinden op tweakers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De betrouwbaarheid van een SSD hangt af van zeer veel factoren. Met name de manier waarop de SSD gebruikt en aangestuurd wordt is van belang. Om hier inzicht in te krijgen kan ik je aanraden het volgende artikel te lezen: http://arstechnica.com/information-technology/2012/06/inside-the-ssd-revolution-how-solid-state-disks-really-work/

Antwoorden (1)

Dat zou deze weleens kunnen zijn:
Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB
(kost ook precies 70 Euro)

Je kunt doorklikken via je eigen link:
http://tweakers.net/pricewatch/294162/samsung-830-series-desktop-upgrade-kit-64gb.html

Klik daar eens op "product reviews" en je ziet dat er 2 reviewers zijn, die een hoogste score voor betrouwbaarheid hebben gegeven. Er is geen enkel andere SDD te vinden die 2 maal betrouwbaarheid heeft. Natuurlijk zegt het oordeel van maar 2 gebruikers niet zoveel, maar het is mijn ervaring dat er op tweakers weinig onzin wordt geschreven. Je kunt er dus best je voordeel mee doen.

Kijk, als je in product reviews van de Samsung zit, ook nog even naar de 3 "officiele" tests bovenaan. Zeer lezenswaardig, en in de 3e test
"Samsung probeert het opnieuw"
komt 'ie ook als zeer goed uit de bus.
Succes!