Is nividia gforce gtx 850m voldoende voor een xbox emulator?

Hallo

Om wat nostalgie te herbeleven, probeer ik Conker live & reloaded te spelen op mijn Asus laptop via een xbox emulator (xemu). Ik heb alles draaiende gekregen, maar toch lijkt het dat het spel niet echt vlot loopt. Als ik de grafische instellingen aanpas, dan lijkt het beter. Met de prestaties van task manager ernaast, lijkt alles wel vlot te gaan.

Ik ken wel wat van pc's maar grafische kaarten ben ik nog niet zo weg mee. Ik zie niet direct in waarom het spel zo stroef verloopt. Geen enkele parameter van de prestaties zit tegen het bovenlimiet (allemaal rond de 60%).

Waar zou het probleem zitten van deze stroeve gameplay?

Ik heb Windows 11
Intel i7 4710HQ 2.50GHz
DDR3 12 GB RAM
120GB SSD en 1TB HDD (beide schijven al eens geprobeerd met runnen van xemu.
Intel HD 4600 onboard en Nividia Geforce GTX 850m

Alvast bedankt!

Picture for question
een jaar geleden
in: Hardware
LeonardN
een jaar geleden
Zelden zie je een vraag over spellen en prestaties (of uberhaupt elk onderwerp) waarbij een vrager zoveel relevante info geeft. Hulde daarvoor! (Enige is dat je de "verkeerde" GPU hebt aangeklikt in taakbeheer.)
Vreemd idd dat er geen CPU of GPU 100% is, maar ook geen 60 FPS.
Ik gok dat dat dan toch een limitatie is aan de emulator. Het is op zich een technologisch wonder dat spellen bestaan, maar dat een spel van een
Hoeveel GPU VRAM wordt gebruikt bij de Nvidia GPU?
==
https://www.youtube.com/watch?v=oTvz405UnFs
https://www.reddit.com/r/xemu/comments/q77fsy/so_are_there_any_general_performance_boosts/
Lijkt erop dat de emulator gewoon niet optimaal functioneert, zeker als je bedenkt dat zwaarde hardware al veel beter geëmuleerd wordt.
==
Wellicht eens een andere emulator proberen:
https://retrododo.com/best-xbox-emulators/#:~:text=Producing%20results%20comparable%20to%20the,play%20original%20Xbox%20360%20titles.

Geef als eerste antwoord