Hoe verhelp ik dat de speakers blijven spelen bij het inpluggen van de koptelefoon?

In tegenstelling tot de andere vragen op deze site met betrekking tot dit onderwerp, blijft het geluid over de speakers spelen "totdat" ik het geluid opnieuw opstart.

Zodra het geluid opnieuw opstart gaat het over de koptelefoon.
Zodra ik de plug er dan uit trek, is er geen geluid meer, niet over de speakers en ook niet over de koptelefoon (na opnieuw insteken van de plug), totdat ik het geluid weer opnieuw opstart.

Zodra ik de koptelefoon aansluit komt deze in de lijst bij playback devices te staan. Ook staat deze hier als default.

Ik heb een Dell inspirion 15 3520, met Windows 7 Ultimate.
De driver is van Cirrus logic high definition.
Hiervan heb ik de nieuwste versie geinstalleerd (6.24.12.1)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je problemen met je drijvers hebt. Je zou een programma kunnen installeren zoals cclean om je register te zuiveren. Je kunt daarnaast ook in je apparatenbeheer alle betreffende apparaten de-installeren en weer opnieuw laten instellen.
Verder ook de software van je geluidskaart: heb je aparte drijvers ervoor geïnstalleerd of die van Windows 7? Heb je de eerste, dan deze de-installeren en weer opnieuw doen en als je alleen Windows 7 drijvers hebt, kijken of je de drijvers voor je geluidskaart van de fabrikant kunt installeren.
In het uiterste noodgeval windows weer opnieuw installeren.
Ikzelf heb dit ook wel eens, maar meestal bij het spel Skyrim. Soms wil ik via de luidsprekers spelen en soms via de koptelefoon. Tijdens het spel kan ik dit niet veranderen. Wel in Windows mode. Dus moet ik het spel uitzetten en weer opnieuw starten.
Er zijn nog andere dingen die je proberen kunt, maar het is alles uitproberen en hopen dat het goed gaat: je chipset drijvers updaten bijvoorbeeld.
Kijk in het bios van je computer of je daar een instelling kunt veranderen.
Succes.