Hoe kan een RW-CD/DVD herbruikbaar zijn ?

Wat is dan het verschil in materiaaleigenschappen ten opzichte van een write-only CD/DVD?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

een eenmalig te schrijven cd/dvd heeft een chemische laag die permanent veranderd wordt door een hoge temperatuur. Het wordt dan een putje en doet dan dienst als nul of een. Er staan trouwens alleen maar twee soorten info op de cd/dvd, nullen en enen worden die genoemd.
Bij een rewritable is dat wat anders die heeft meerdere lagen en de chemische laag waar het over gaat kan op twee manieren bestaan. Bij een hoge temperatuur wordt die gemaakt zodanig dat een lezer het kan zien als enen en bij een iets lagere temperatuur ontdooit die een weer naar een nul, dus dan strijkt men de laag weer glad, of ongeveer terug zoals die was toen je hem kocht.
Dus daar heeft de laag twee stabiele verschijningsvormen en is het proces van branden weer terug te draaien naar de uitgangspositie. Dir kan ook maar een aantal keren, misschien 100 keer of meer.
Dit verhaal rammelt aan alle kanten wat betreft de precieze feiten, maar ik heb hierbij wel het principe zoals het in de praktijk werkt, uitgelegd voor het gemak...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Keurig antwoord +1