Hoe kan ik mijn pc upgraden?

Het is een low-spec pc die ik een tijdje niet heb gebruikt omdat ik een andere pc had.

De hardware is best oud.
512mb ram enzo

Ik wou het graag upgraden naar bijv. 4gb of 8gb de cpu en moederboord moeten ook vervangen worden door betere die erbij passen.
Cpu moet 3ghz of hoger zijn maar ik weet niet wat voor moederboord ik daarbij moet nemen, en of ik nog andere onderdelen moet vervangen. Ik wil dit graag zo goedkoop mogelijk doen. Kan ik de kast en hdd en videokaart nog gewoon gebruiken of moet alles vervangen worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of weet iemand een goede site waar ik zelf de onderdelen kan kiezen en dan bestellen?

Het beste antwoord

Het zou handig zijn als je het model van de videokaart, de kast, het aantal Watt van je PSU en het maximale bedrag dat je zou willen uitgeven erbij had gezet.

Voor RAM vind ik dat Corsair Vengeance 2x4 GB een hele goede optie is, voor de processor gebruik ik een intel core ivy bridge 3570k 3,4 Ghz met 3,8 ghz boost en als moederbord gebruik ik een gigabyte ga-z77x-d3h.

Indien je een hele oude videokaart heb zou ik die toch wel vervangen als je een cpu van boven de 3 ghz wilt kopen (en als je de nieuwste games boven medium-high settings wilt spelen met een goede fps). Een AMD 6950 zou een goede combinatie zijn (Ik heb er een paar op marktplaats.nl gezien die onder de 100 euro waren, zo'n kans zou ik niet laten liggen).

Indien je toch je kast/harde schijf wil vervangen is de Zalman Z9 u3 een goede keuze voor de kast en voor de harde schijf is een Seagate Barracuda van 500 GB een hele goede aankoop.

Indien je nog vragen hebt kun je ze gerust stellen.

Toegevoegd na 12 uur:
EDIT: Bronnen van de computerwinkels bij de bronnen gezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je mischien een site waar ik zelf een pc kan samenstellen en hier bezorgd kan worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik zet die wel in de bronnen van mijn eerste antwoord. Maar ik weet niet al te veel van winkels die er 1 in elkaar steken omdat ik de mijne zelf in elkaar heb gestoken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou hij niet gewoon een Haswell cpu nemen en een nieuwe gpu?
Harde schijven zijn altijd nog te gebruiken, hij kan beter een ssd nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel, hij heeft niet veel info gegeven over de huidige hardware van de pc. Dus ik ging ervan uit dat de hardware erg veroudert was. Omdat hij 8 GB RAM wou en een processor van boven de 3 ghz ging ik ervan uit dat hij de pc wou gebruiken om te gamen, dus daarom raadde ik de 3570k aan.