computer geeft lichtsignaal en start niet op

Het staat er al.

Dat is begonnen toen ik de pc even een paar dagen op een andere plek had gezet om een andere pc wat software te instaleren.
Toen ik ( mijn eigen ) computer weer wilde aansluiten en de stroom aansloot zag ik aan de voorkant het licht wat je ziet bij de aan/uit knop knipperen, en start dus niet meer op.
Doet dus helemaal niets meer, kan er niets mee en ben ten einde raad!

Wie weet misschien wat er aan de hand is? De voeding? Iets met een batterij op het moederbord? Ik roep ook maar wat
Bij voorbaat al heel veel dank voor het meedenken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
6.6K

Antwoorden (4)

Als je de pc verplaatst hebt, lijkt het mij dat er een stekkertje los is gegaan. Haal de pc eens open en druk alle stekkertjes eens goed aan. Waarschijnlijk werkt hij dan wel weer.
Kimath
13 jaar geleden
Wat er precies aan de hand is valt niet met zekerheid te zeggen, daar is de uitleg te summier voor.

Controleer of de harde schijf aanslaat als je de pc start, je hoort m.
Controleer of de koeling van de processor draait
Controleer of de koelvinnen draaien

Je kan kijken of je geheugen nog goed is :

Naast je geheugenbankjes zit een led, die knippert rood als er een probleem is en groen of geel als het goed is

Wat je kan proberen is : een bios-reset

Stroom van de pc, en als het kan de voeding uitzetten.
Op je moederbord zit een knoopcelbatterijtje, die haal je eruit en dan wacht je een tijdje (minuutje of 5)
batterijtje er weer in en kijken wat hij doet.

Het kan ook een hardware probleem zijn.Controleer het volgende :

Koppel intern alles af (cdrom drive e.d) behalve de harde schijf en kijk of deze opstart

Probeer of de pc start zonder harde schijf

Probeer of de pc opstart met een andere voeding

Probeer of de pc opstart zonder RAM
(geheugenbankjes eruit halen)

Probeer of de pc opstart met een andere grafische kaart

Probeer of de pc opstart met een ander harde schijf

Het klinkt volgens mij als een stukke voeding, sluiting tussen je moederbord en de kast

Maar omdat ik het niet met zekerheid kan zeggen is het erg verstandig om alles apart te controleren en zo te kijken waar het probleem zit.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je koel vinnendraaien is dat ook wel een probleem XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vinnendraaien klinkt niet goed nee
maar je hebt toch wel een reparatietje voor de boeg als ze niet draaien he ;-)
Dit probleem had ik toen me moeder mijn pc opnieuw had aangesloten!
Ik had alles der uit gehaald en opnieuwe weer ingedaan en voila deed het weer!

Probeeer dat eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een computer een lichtsignaal afgeeft, dat is het einde oefening en moet je een nieuwe pc aanschaffen. Deze is dan opgestegen.

Als je zelf iets weet, dat is waarschijnlijk de voeding kapot, maar zo te horen maakt een diagnose niet uit aangezien je er zelf niet aan kunt sleutelen. Dus nieuw computer, of een expert, of een reparatie.