Waarom herkent Windows 7 de platenspeler niet?

Wij hebben sinds kort een Acer pc met windows 7. Daarvoor hadden we Vista. Onze Akai platenspeler werd bij vista bij het aansluiten op de USB poort op de pc direct herkend. Er werd dan een stuurprogramma geinstalleerd. Maar nu op windows 7 gebeurt er niks. Als de USB stekker van de platenspeler wordt aangesloten dan installeert windows 7 geen stuurprogramma. Dus de platenspeler wordt waarschijnlijk niet herkend. Andere USB poorten van de pc geprobeerd maar dat lost het probleem niet op. Weet iemand wat wij nu kunnen doen om het probleem op te lossen? Hoe kan dit nu zo ineens?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (2)

Misschien een Driver via de site van het merk downloaden , kijk even of je zo'n laad icoontje ziet en laat de pc even zoeken en anders toch even kijken of de pc de platenspeler voor windows 7 wel ondersteund. Misschien toch een drivertje downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt je pc wel eem geluid als je de USB kabel aansluit?

Je zou twee dingen kunnen doen

1. Google naar "drivers akai platenspeler win7"

2. Klik met je rechtermuisknop op deze computer en ga naar eigenschappen. Hier zie je links boven apparaten beheer, klik hier op en kijk daar of er een apparaat tussen staat met èèn geel uitroepteken. Dit is hoogstwaarschijnlijk jou USB platen speler. Klik hier op en kies voor drivers installeren. De pc zal nu opzoek gaan naar drivers en waneer deze gevonden Ijm installeren