Hoeveel volt moet een PC-batterijtje minimaal aangeven om geen error te geven bij het booten? En heb ik de multimeter zo goed ingesteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oude pc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen als je de batterij belast kun je de spanning nauwkeurig meten. Deze waarde zegt niet zo veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een nieuw batterijtje erin stoppen als je denkt dat deze kapot is. kosten ongeveer 1 euro in de nederlandse winkels, online zijn ze goedkoper maar duurt het langer voordat je ze binnen hebt. http://www.dealextreme.com/p/cr1220-3v-lithium-cell-button-battery-10-pieces-pack-52794
10 stuks voor 2.20 dollar http://www.dealextreme.com/p/2032-x-20-pcs-cell-batteries-751
20 stuks voor 3.43 dollar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil een nieuwe ook kunnen doormeten.

Antwoorden (2)

De instelling van de multimeter is goed voor het meten van de spanning van de batterij, de batterij lijkt prima.
Er is helaas weinig exact te zeggen over welke spanning minimaal nodig is om de computer probleemloos te laten opstarten, dat zal voor elke computer verschillend kunnen zijn.
Een volle batterij zal in ieder geval wel de klok en datum aan de gang houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die batterij is wel goed maar je zal alle instellingen van de bios even opnieuw moeten instellen en nalopen als het los geweest is.En anders zou ik zeggen kom eens over de brug met de vraag over die error.Er zitten hier genoeg faq mensen die je daarop het antwoord kunnen geven.