kan ik een processor van een laptop vervangen?

ik heb een laptop en ik weet niet zo veel van laptops daarom stel ik deze vraag en de processor is niet echt snel
dus kan ik de processor vervangen ik heb nu intel pentium
dus mijn vraag is: kan ik een processor van een laptop vervangen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

Meestal niet, en anders alleen door een processor die inmiddels ook veel te traag is. Bij nieuwere soorten processoren verandert er veel meer op de moederboard, dus je kunt er niet zo maar een veel snellere processor in zetten.
Het is dan goedkoper om een betere (tweedehands?) laptop te kopen. Het goedkoopst is om iets meer geduld te hebben met je huidige laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voor laptops worden bijna geen extra cpu gemaakt tenzij in dezelfde serie en dan wellicht passen die toch ook niet meer.
dus als het al kan kom je toch vaak uit op dezelfde cpu
omdat ze er bijna vanuit gaan dat als een cpu vervangen moet worden dat dat alleen zo is voor een kapotte
capthavoc