Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een losse webcam aansluiten op me laptop maar hoe schakel ik dan mijn ingebouwde cam uit?

Dat die dus alleen de webcam pakt die via de usb gaat en niet die op me laptop zelf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
22.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De antwoord die hier eerder gegeven is, is een optie maar ik raad echter aan om het apparaat gewoon uit te schakelen in apparaatbeheer stel dat je ooit nog je ingebouwde camera wilt gebruiken zonder de drivers er weer voor op te zoeken.

Om het apparaat uit te schakelen doe je het volgende:

WinXP:

Start->configuratiescherm->prestaties en onderhoud->systeem->hardware->apparaatbeheer

windows 7:

Start->configuratiescherm->hardware en geluid->apparaatbeheer

Navigeer nu naar de webcam (meestal staat die onder imaging devices, anders onder human interface devices)

met behulp van een simpele rechtermuisknop kun je het apparaat nu uitschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Twee mogelijkheden:
1- binnen het programma waarin je de cam gebruikt kan je een keuze maken welke webcam je wilt gebruiken ( in MSN of Skype bijvoorbeeld)
2- In apparaatbeheer je ingeboude webcam verwijderen. Hiermee verwijder je de drivers waardoor hij voor je comouter niet meer bestaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding