Is er nog steeds een onderzoek gaande over de perfectie van een toetsenbord?

Zelf heb ik een Mac, en dit toetsenbord typt naar mijn zin echt geweldig. Op school hebben we dikke toetsenborden waarbij je de toetsen heel ver in moet typen.

Zijn er nu nog onderzoeken gaande die het perfecte toetsenbord willen ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja ik denk het wel, wordt ook wel gesponsord door de RSI verenigingen. Die zullen meestal de eerste afnemers zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen 1 perfect toetsenbord. Ik vind persoonlijk een laptoptoetsenbord heerlijk typen, maar ik ken ook veel mensen die een traditioneel toetsenbord prettiger vinden.

Is het niet juist prettig dat je wat te kiezen hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel te kiezen is zeker beter, maar bijvoorbeeld ook de plaatsing van de toetsen. Extra toetsen (die vaak niet eens werken op een andere computer) of zelfs missende toetsen. Hier zit op dit moment nog ontzettend veel variatie in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, ik ben gewend om de "diepe" toetsen in te drukken, en bij een laptop sla ik altijd een hele hoop toetsen aan die ik niet aan wil slaan. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het er gewoon vooral aan ligt wat je gewend bent. Ik zat pas geleden te typen op een toetsenbord met zo'n klein vierkant backspace-knopje, terwijl ik gewend ben aan een grote backspace knop. Gevolg: ipv tekens eraf, kwamen er telkens tekens bij. Vooral bij mensen die blind typen is het heel vervelend om aan een ander toetsenbord te zitten dan je gewend bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!