USB een naam geven, zodat hij in elke computer 'G:' heet. Wie kan me helpen?

Ik heb 2 computers waarop ik mijn USB stick gebruik voor het maken van een HTML website.

In mijn ene computer heet deze USB stick 'D:' en in mn andere heet hij 'G:'
hierdoor moet ik elke keer mijn HTML ding veranderen. Hoe kan ik mijn USB-stick een definitieve naam geven? dus dat hij in beide computers bijvoorbeeld 'G:' heet.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus dat hij in elke computer dezelfde schijf heet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Antwoorden (4)

In windows XP kon je met rechts op de USB klikken in het overzicht en dan 'Kies drive letter' selecteren. Dit moet je overigens een keer in elke PC doen. Daarna zou hij dit moeten onthouden.

Maareh.. Ik sna niet waarom het een probleem is. Als je een website bouwt welke afhankelijk is van de drive dat je de site op opent dan doe je iets fout Links ed. zou je op de site zelf relatief moeten maken. Dus ../images/image1.gif in plaats van d:\website\images\image1.gif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt anders.
De D: of G: wordt door de computer zelf toegekend, om dit geheugen te kunnen onderscheiden van andere geheugens.
Je kan niet standaard G: gebruiken, omdat je dan een conflict krijgt op een computer waar er al een G: in gebruik is.

Daarom is het mogelijk om een zinvolle naam te geven.
Bij voorbeeld: "Schoolwerk (G:)".
Op een andere computer heet hij dan "Schoolwerk (D:)"

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon rechts klikken en Naam Wijzigen kiezen. En dan Schoolwerk intikken of wat je leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vragensteller heeft een probleem, namelijk dat hij de stick graag op elke computer snel wil herkennen. Hij heeft een bepaalde vooronderstelling, en stelt van daaruit zijn vraag. Die vooronderstelling is onjuist. Ik geef aan waarom, en ik geef een oplossing voor zijn probleem. Een andere beantwoorder geeft aan, hoe je de letter kan veranderen. Dus dat weet de vragensteller dan. Maar de beantwoorder zegt er niet bij, dat je dan voor IEDERE computer die instelling moet veranderen. Had hij zich dit gerealiseerd, dan was hem wel duidelijk geworden, dat de vragensteller aan dat antwoord natuurlijk niets heeft. Dus vragensteller: de letter is relatief en door de computer zelf vastgesteld; de naam hangt aan de stick en geldt voor iedere computer. Dus daar heb je wat aan.
Steek je een usb-stick in de computer, dan krijgt die een schijfletter, bijvoorbeeld F, en de vermelding VERWISSELBARE SCHIJF. Zitten er ook nog andere usb-sticks in de computer – of (lege) schijfstations – dan heb je soms twee of meer stations met de naam VERWISSELBARE SCHIJF.

Dat is erg verwarrend. Je kan je usb-stick echter een naam geven. Klik met de rechtermuisknop op de schijfletter en kies EIGENSCHAPPEN. In het tabblad ALGEMEEN dat nu verschijnt, pas je de naam aan, waarna je op OK klikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een naam toekennen is verreweg de beste oplossing maar wil je beslist dezelfde drive letter hebben zorg dan dat op beide computer dezelfde driveletter niet toegekend is en ook de eerste vrije letter is.
dus op de pc waar de stick "G" heet, een andere drive letter toekennen aan je "D" station.
de computer zal dan aan jouw usb stick de eerste vrije letter toekennen in dit geval dus "D"
andere configuraties zijn natuurlijk ook mogelijk