Welke geluidskaarten geven de beste resultaten op een Windows 7 64-bit systeem?

Ik heb een degelijke geluidskaart nodig om met FL studio en een MIDI (USB) keyboard muziek te gaan maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een budget? Want geluidskaarten kunnen aardig prijzig zijn. Ik raad je in ieder geval aan een externe te nemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voorbeeld:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-uca-202-usb-geluidskaart/product-details.html

Antwoorden (2)

Mocht je er hier niet uitkomen, dan kan ik je aanbevelen om naar HelpMij.nl te gaan, daar staat een groot team van computerdeskundigen tot uw beschikking en uit ervaring weet ik dat de bereidheid te helpen groot is en het is gratis.

Met een vriendelijke groet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk is er op gebied van geluid zo goed als niks meer te winnen wbt geluidskwaliteit. Zo is een hedendaagse speaker niet beter dan een van 30-50j geleden.

En nu dat alles digitaal is het ook altijd hetzelfde. Dus wat doen de fabrikanten om toch steeds weer iets nieuws en zogenaamd beters op de markt te kunnen brengen. Allerlei foefjes. Zo is het grootste verschil tussen een goedkope geluidskaart en een dure de software/drivers die erbij zitten. Bij de goedkope is die meestal op allerlei punten beperkt. Zo heb je bij creative bv geen beschikking over de crystalizer functie op de goedkope modellen terwijl de functie met gemodificeerde drivers net zo goed werkt als op dure modellen.
Dan heb je ook nog dat de ene kaart wat meer opties bied dan de andere wbt aansluitingen.

Ik zou kijken naar een xonar kaart waarbij je vervolgens de gemodificeerde uni drivers gebruikt. Dat zal toch het meeste waar voor je geld opleveren.
http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/