Hoe kan ik mijn imac resetten naar b.v. eergisteren? Probleem is dat mijn hele fotobibliotheek in 1 klap is verdwenen net, Help!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je timemachine?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, fijn dat je me wilt helpen. Ja ik heb timemachine, en heb al geprobeerd om terug te gaan naar eergisteren maar dat lukt niet. iphoto blijft dan leeg.
Doe ik iets niet goed? Groet, Jos

Het beste antwoord

Da's inderdaar schrikken. De integriteit van de iPhoto bibliotheek kan zijn aangetast. Probeer om je iPhoto bibliotheek te herstellen als volgt:

1) Sluit iPhoto af als het programma is geopend.
2) Houd de toetsen Command en Option op het toetsenbord ingedrukt.
3) Open iPhoto.
4) Houd de toetsen ingedrukt tot u wordt gevraagd om de bibliotheek opnieuw op te bouwen.
5) Vervolgens verschijnt een venster met opties voor het opnieuw opbouwen van de bibliotheek. Selecteer de opties die u wilt gebruiken.
6) Klik op Bouw opnieuw op om te beginnen met het opbouwproces. Dit proces kan enige minuten duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Jos, jammer dat je schreef dat het rebuild-proces geel soelaas bood. Is je iPhoto library nog wel gekoppeld aan de iPhoto app? Er kan nl. per ongeluk en onbedoeld een nieuwe iPhoto library zijn aangemaakt. Zoek 'm even op met de Finder, bepaal aan de hand van de grootte dat deze niet leeg is (1 foto = ca. 5 MB), en dubbelklik er op om iPhoto ermee te starten. Wat je ook kunt doen is op de iPhoto library met de muis staan en met de rechtermuis knop (of 2 vingers op pad en klikken) in het menu "Toon pakketinhoud" klikken, daarna geloof ik "Contents"... om te kijken of er überhaupt nog wel foto's instaan. Er zijn ook gratis applicaties die je defecte iPhoto library kunnen repareren. Ik heb er 1 gehad, en met succes bij 2 verschillende mensen hun iPhoto library gerepareerd. Het lukt in principe altijd!
Ik heb dat tooltje niet meer, kijk zelf even rond om het net, het is er wél. Succes! En laat even weten of het lukt.