Ik kan geen dvd-tje afspelen op mijn laptop met driver Slimtype A DS8A8SH, hoe los ik dit op?

Op een dag wilde ik gewoon gamen, daar had ik het Cd-tje voor nodig, maar hij zei dat er geen cd/dvd inzat, terwijl er toch duidelijk een cd-tje in zat. Mijn dvd-driver is een Slimtype A DS8A8SH en als ik er b.v een dvd in stop op een spelletje, zegt íe dat er niks in zit. Ik ben dit gaat uitzoeken (Configuratiescherm->Hardware en Geluiden->Apparaatbeheer->Slimtype A DS8A8SH->EIgenschappen) en uiteindelijk zei mijn laptop dat dat hij de driver niet kan starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. Ik heb ook al geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken, maar er is dus geen nieuwere versie. Ik heb Windows 8 Pro en een ASUS A55V Series met Intel Core i7 3610Cm 2.3 GHz en mijn ODD is DVD Sup.MTI.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Dan moet je eens een registercleaner proberen
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
deze even installeren en zijn werk laten doen.

Mocht dit niets helpen dan komen je drivers inzicht, maar dat had je al gedaan.
Je kan ook nog overwegen om eens te kijken naar de firmware van de dvd speler.
Misschien dat hier een update voor te vinden is.

Daarintegen kan het apparaat natuurlijk ook gewoon stuk zijn.