Kan mijn usb niet formatteren, dit moet om dat hij anders niet werkt, hoe doe ik dit?

Ik werkte eerst op mijn PC die heeft een waarschuwing gegeven dat de usb-stick niet werkt tot dat ik hem formatteer. Ik heb daar geen problemen mee. Maar ook bij het formatteren kreeg ik een foutmelding.

Nu heb ik een mac, die geeft ook problemen aan. Bij het openen moet ik dus schijfhulpprogramma openen maar er zijn geen opties beschikbaar. Wat ik wel raar vind want ik kan wel gewoon de naam lezen en ook de hoeveelheid GB. Hoe los ik dit op? (ik heb ook gewoon een windows pc ter beschikking)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je moet je USB-drive formatteren in FAT32 dan kan hij zowel door een Mac als een Windows systeem gelezen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt bij de mac gebruik maken van de terminal. Dat is een shell waarmee je meer kunt dan met de gui.
Kijk eens naar het diskutil commando (man diskutil), waarmee je ook usb sticks kunt formatteren. Let wel op dat je eerst uitzoekt wat je doet :) veel commando's werken als reguliere gebruiker maar sommigen alleen als root (gebruiker).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het feit dat de usb-stick op zowel een pc als een Mac problemen geeft, kan ook betekenen dat er toch iets mis is met (het bestandssysteem van) de stick zelf. Maar probeer inderdaad eerst wat grondige formatteersoftware. Als zelfs die het niet lukt dan is het wellicht minder moeite om gewoon een nieuwe stick te kopen.

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar moet hij dan op zoek gaan naar een nieuwe USB stick? Op kieskeurig.nl natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad een goed startpunt. :-) Link:
http://www.kieskeurig.nl/usb-stick