Wat is het beste voor mij: i3 of i5?

Ik hoorde kortgeleden pas dat prestatieverschillen in pc's tegenwoordig worden uitgedrukt in i3, i5 en i7.

Wat is nu het beste voor mij? Ik surf veel, e-mail, werk met Word en Excel, en ik download behoorlijk wat, inclusief uitpakken en branden. Ik weet uit ervaring dat juist die laatste twee dingen veel pc-kracht kosten.

i7 lijkt me te veel van het goede voor mij, maar zou ik genoeg hebben aan een i3, of zal ik toch maar voor een i5 gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben software programmeur en werk met een i5 op het werk. Kijk naar de spellen die je speelt (of wil spelen) als dat gewoon facebook spelletjes zijn en oude pc games zou ik gewoon een i3 nemen (deze is nog steeds erg snel!!) Thuis werk ik ook met een i3.

Ik zal toch voor de i5 gaan als ik jou was. De i3 is de laagste, zeg maar, de i7 is de hoogste. Dan neem je de middelste, de i5 dus. Daar heb jij zat aan.

ik denk dat je aan een i3 genoeg hebt, maar een i5 is wel merkbaar sneller, en het prijsverschil is niet heel hoog. daarom zou ik toch de i5 overwegen

Als je genoeg geld te besteden hebt moet je voor i5 gaan, maar met een beperkt budget kun je beter i3 nemen want dat is wel genoeg voor de dingen die jij wilt.