Wat is beter voor me, nieuwe pc of upgrade-set?

Ik bezit op dit moment een pc waar in zit; 600 watt voeding, Dual Core 3,2 Ghz processor en 4GB DDR2 geheugen. Ongeveer 3500 GB aan harde schijven (alle 7200 RPM), en op 1 na allemaal S-ATA aangesloten... Een ATI Radeon 4870 HD (waar ik 2 beeldschermen op heb aangesloten). Heb eerlijk gezegd het idee dat t niet meer echt van deze tijd is allemaal.. :) Ik zou graag wat advies willen over het uitbreiden van me pc... Ik gebruik me pc om te gamen (FIFA12, Dead Island, COD BO) Zit te denken over aanschaf van bijv COD MW3 en/of Battlefield 3 Ga ik deze games nog trekken of zeggen jullie van; neem een upgrade set, en zo ja, wat zal ik nemen dan? Moederbord moet sowieso vervangen worden denk ik want dat is t enigste dat nog standaard is van me pc. Moederbord is een IPIBL-LB socket 775.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
12 jaar geleden
hoeveel haalt hij op de windows systeemscore wat is je laagste ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor moederbord is handig dan? En welke processor? Wat raad je me aan? Moet namelijk wel beetje met de kosten opletten! =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor een 1155 mobo+ i5 2500K+ 8GB ram.
180+(60-80)+40=+/-300 euro.
Nog even je GPU houden, die is best nog ok. En dan over een jaar ofzo een nieuwe GPU halen(of op het moment dat je grafische kracht te kort komt). 1155 dus niet 1156(dat is een verouderd systeem).

Het beste antwoord

Ik zou een nieuwe PC aanschaffen. Er moet teveel vervangen worden.

Ik koop mijn computers altijd bij deze man. Hij is betrouwbaar, snel en werkelijk de goedkoopste. Ook zit er garantie op en alles is nieuw.

Met deze PC ben je met 400 euro al klaar. Deze computer kan elk spel goed tot zeer goed afspelen. http://link.marktplaats.nl/491178692

Maar als je meer te besteden hebt heeft hij nog wel wat stevigers te koop, al zul je het verschil niet meer zo heel erg merken.

http://verkopers.marktplaats.nl/13817332 .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het beste is nieuwe processor, moederbord, werkgeheugen en videokaart, je moet dan voor bf3 sowieso al een quadcore hebben, het kost wel wat, maar het heeft ook geen nut om maar 1 onderdeel te vervangen. Als processor zou ik dan voor intel i5-2500 gaan, met bijpassend moederbord en ddr3 werkgeheugen (8gb zou ik doen, dat is maar 40 euro), en in hoeverre je budget toereikend is kan je er nog een goede videokaart in stoppen. Persoonlijk zou ik ook even langs een computerspeciaalzaak gaan, bijv. Mycom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad beter om een nieuwe pc te kopen.
Echter zou ik niet doen wat bovenstaande antwoorder antwoord.
De pc die beschreven staat bij de marktplaats link brengt je maar een beetje vooruit. Je kan de nieuwe spellen van nu dan spelen en niet eens op goed niveau. Er zal heel veel op medium gezet moeten worden.
Daarbij komt dat je volgend jaar dan weer een nieuwe moet kopen.

De set-up die ik zelf heb heeft me 1050 euro gekost en daar kan ik als het goed is weer een paar jaar mee vooruit als ik tzt de processor vervang.

Proc: AMD Phenom II X4 980 3.70GHz 8MB AM3
RAM: Corsair 2x4GB, DDR3, PC16000
SSD: 2x OCZ SSD 2.5", 120GB, SATA, Agility 3
HDD: Samsung Harddisk 3.5" 2TB, SATA300, 7200rpm
Graph: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD6970 2GB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt zo te horen verstand ervan...
tip: bouw zelf een nieuwe met I 5 en een nieuwere videokaart erin.
schelt je geld.
verder sluit ik me aan bij het eerste antwoord.

Toegevoegd na 35 seconden:
schelt=scheelt ( Blunder;) )

Toegevoegd na 3 minuten:
je zou deze 2 dingen kunnen doen:
je gaat voor een spiksplinternieuwe en je doet daar 7 jaar mee.
of je koopt om de 3,5 jaar een goedkopere PC van 350 of 400 euro die wel doet wat ie moet doen
nadeel is wel dat je dan na een korte tijd weer een nieuwe moet kopen omdat de nieuwere games ( Die dan uit zijn ) het misschien niet meer doen.