mijn computer maakt een hoop herrie bij het spelen van games, Wat moet ik doen?

Mijn computer maakt een hoop herrie bij het spelen van games. Ik wil hem stiller maken door een nieuwe cooler te kopen. Ik wil hier best wat voor uit geven. Ik wil er eentje gaan halen bij http://www.dewitcomputers.nl alleen weet ik niet welke ik moet hebben. Wie kan mij wat aanraden?
Hier zijn mijn pc specs: http://speccy.piriform.com/results/EJlgQbpHR6jQ3c8zgUyVwMg

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.dewitcomputers.nl/item.asp?p=thumb&id=21

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Antwoorden (7)

Dell alienware heette die volgens mij heb ik ook en perfect voor games!!
Geen geluid en snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, en wat kan ik met deze info?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh sorry ik lees je vraag nog eens en zie dat je een cooler wilt ik las een nieuwe computer ofzo nogmaals sorry.
Ik denk dat een nieuwe ventilator voor je videokaart meer zin heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De herrie zit hem in de bewegende delen: inderdaad de ventilator, maar ook wat oudere harddisks kunnen wat luid zijn.

Overweeg ook eens om je kast te openen en het stof te verwijderen. Geperste lucht (te halen bij de computerwinkel) is hier het beste voor. Minder stof, minder werk voor de ventilator, minder herrie.

Anders kun je ook nog eens kijken op www.ikbenstil.nl waar ze altijd stille computers hebben verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het schoonmaken van me kast doe ik zeker 1x in het half jaar (word weer eens tijd). Overigens staat mijn tower op wielen en dus is hij vrijwel vrij van stof van de grond...
De herrie komt omdat het spel veel van de capaciteiten vraagt en de processor daarom extra gekoeld wordt. En dat maakt lawaai. Of dat altijd is geweest weet ik niet. Dus je moet het zoeken in óf de ventilator die opeens lawaai maakt en die kun je vervangen meestal, óf een PC aanschaffen die (ruim) aan de eisen van je games voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou de pc is vrij nieuw (iets jonger dan een jaartje), en kan de meeste spellen met gemak aan.
Het is niet de koeler van je processor die zoveel herrie maakt, maar de koeler van je videokaart (in de specs is te zien dat de CPU 42 graden wordt en je videokaart 75 graden. Die laatste staat dus volop te blazen.

Als je je systeem stiller wilt hebben is het de vraag of je videokaart ondersteuning biedt om er een andere koeler op te zetten. Is dat niet het geval dan zal waarschijnlijk alleen een nieuwe videokaart een echte oplossing bieden. Het geluid van je processor en de harde schijven is zo goed als zeker te verwaarlozen.

Wat overigens wel veel verschil kan maken is het type behuizing (en voeding). Maar je videokaart is toch echt de hoofdschuldige hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk voor een grote ventilator met een langzame rotatie. Ik heb er in mijn i5 ingebouwd en hoor de pc bijna niet meer en toch koelt ie goed af. De ventilator heb ik aan de zijkant ingebouwd. Door de langzame rotatie verbruikt ie ook minder stroom. Kostenpunt: tussen 15 en 20 Euro....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word hij heel warm? En zit er veel stof in de fan? Dan zou ik die even uitzuigen.