Wat is de goedkoopste/beste oplossing?

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe computer (huidige is 6 jaar oud) die vervolgens nog een flinke tijd mee kan (zeker weer zo’n 6 jaar, liefst langer). Dat betekend dus een processor die nu nog in het topsegment zit (Intel i7, Core 2 Quad, of AMD Phenom II, oid), veel geheugen (zeker 6 tot 8 GB DDR3), etc. Koop ik echter een laptop met deze specs dan zit je al gauw aan 3500-4000 euro, terwijl je met een desktop dit al kan bereiken met zo’n 2500 euro (kant en klaar, zelfbouw kan zelfs veel goedkoper).

Echter met een desktop wil ik deze op mijn 1e verdieping hebben staan en toch beneden hier gebruik van kunnen maken (lees: mailen, internetten, mp3’s downloaden en beluisteren (evt via dolby surround set), films downloaden en bekijken (evt via tv). Hier zal ik dus wat voor moeten hebben.
Wat voor apparaten zijn hier voor beschikbaar, of kan ik dan het beste er een goedkope laptop naast hebben die de desktop boven kan benaderen en besturen (dus de rekenkracht e.d. aan de desktop overlaten)?
Wat zijn dus de mogelijkheden en bijbehorende kosten, problemen, e.d.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Persoonlijk denk ik dat als je een PC voor de komende 6 jaar zoekt, je beter een PC voor de komende 3 jaar kan zoeken voor minder dan de helft van de prijs (voor 2000 euro heb je een erg dikke alienware laptop), en over 3 jaar een nieuwe kan halen, die weer veul sneller is.

Een laptop die de rekenkracht aan de PC overlaat is zo eenvoudig niet; je zou dan via een netwerkverbinding je uitgerekende beeld moeten doorsturen oid, wat mij niet perfect lijkt te werken icm films kijken en muziek luisteren.

Zie bron voor voorbeelden van laptops (je kan op alienware.co.uk instellen dat je in NL woont, dan krijg je prijzen in euro's; ze verzenden gewoon naar hier)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk op www.kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt inderdaad apparaten hiervoor, mijn oom gebruikt dit ook: een laptop beneden waarmee je de kracht van de computer boven gebruikt.
Ik weet alleen geen apparaat hiervoor, denk dat de beste oplossing gewoon via een (wat goedkopere) laptop is inderdaad.
op dit forum staat het uitgelegd:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn mogelijkheden om beeld en geluid draadloos te versturen. In combinatie met zo'n goedkoop EEE laptopje kan je dan alles vanaf de bank besturen.