ik start mijn pc op krijg ik een zwart scherm met een kader waar op staat NO VIDEO INPUT wie kan mij helpen wat betekent dat en hoe los ik dat op?

ik heb een hp pavilion slimline met een philips beeldscherm

Toegevoegd na 22 minuten:
en wat is een VGA of DVI kabel en waar zit dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (5)

De VGA-kabel er even uittrekken en dan weer inpluggen. Ook kan het aan/uitknopje even worden aangezet en uitgezet. Videokaart wordt eventjes niet herkent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VGA- if DVI-kabel zit waarschijnlijk los of is gebroken.
Even nakijken.
wel eerst de computer uitzetten.

Toegevoegd na 20 seconden:
if = of

Toegevoegd na 2 uur:
De VGA-kabel of de DVI-kabel (afhankelijk van de soort aansluiting op monitor en op computer) is de kabel die je monitor met je computerkast verbindt.Deze is of blauw (VGA) of wit (DVI) . Deze kabel kan losgeraakt zijn. Ook kan je videokaart niet goed meer in zijn slot zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de kabel van het beeldscherm zit er niet goed in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NO VIDEO INPUT.. geen video signaal.. je scherm krijgt niks van de computer.

allereerst zet je em weer uit, en controleer je de kabels tussen scherm en computer, deze heeft hoogstwaarschijnlijk een witte en/of blauwe aansluiting.

zorg allereerst dat de stekker goed zit, draai de schroefjes vingervast. Doe dit bij je scherm, en bij je pc.

start je pc weer op, het euvel zou verholpen moeten zijn, is dit het niet, dan is er mogelijk wat mis met de videokaart in je computer.

succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
vga is het blauwe stekkertje waar ik over spreek, dvi de witte, vga is ouder en analoog, dvi is nieuwer en digitaal, veel nieuwe flatscreens hebben dvi aansluiting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zijn dat je scherm ""kijkt" naar de verkeerde ingang.
Vaak zitten er meerdere aansluitmogelijkheden op om zo compatible mogelijk te zijn. Sommige schermen zijn 'auto sensing'. M.a.w. ze kijken op welke ingang een signaal zit en schakelen automatisch naar die poort over.
Echter de meeste kunnen via een menu ingesteld worden te "kijken"naar een bepaalde aansluitingspoort.