Moederbord piep uitzetten?

Ik heb:
2x 220mm white led fans
1x 120mm fan
1x Coolermaster V8 cpu fan

Alle 4 aangesloten op de onboard fan controller van mijn corsair 600t white, en nu piept het mobo, en geeft hij aan dat ik geen cpu fan aangesloten heb.

Is er een manier om alleen die optie te disablen?
Fan check zegmaar?
Ik wil niet dat de hele post overgeslagen word!
Moederbord is een Asus Sabertooth 990FX

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Gaat hij wel gewoon door na die piep ?
Want omdat je hem op een alternatief fan controller hebt krijg je die melding
maar dat is verder niet erg ?
stop hij wel
dan kan je misschien in bios aangeven dat ie daar voor niet hoeft te stoppen
iets met "stop on all errors" kan je uitschakelen

Ik heb hetzelfde maar bij mij gaat ie gewoon door
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hij gaat wel door, maar het duurt nou gewoon 10seconden langer en dat vind ik zonde van mijn ssd, ik zou zo eens even kijken in mijn bios thuis, bedankt voor de snelle reactie. En ik kijk zo of ik hier dan een slotje op kan zetten.
capthavoc
11 jaar geleden
je kan besluiten alleen de cpu fan toch maar op je mobo te zetten?
Het is eigenlijk beter, omdat je nu de fanspeed toch zeg maar minder onder controle hebt
en geen mogelijkheid de cpu temp te koppelen aan de sensor ?
of heeft je controller ook tempsensors ? succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil juist alles op de fan controller houden, zodat ik tijdens het gamen of juist tijdens het downloaden, van high naar low kan switchen en vice versa. In de bios niks uit te zetten in ieder geval. Toch bedankt, en ik leer er maar mee leven. Qua sensors, hwinfo en de asus tool zelf, houden alles prima in de gaten.