Welke is 't goedkoopste (nieuwe) ThinClient kastje?

'T grote voordeel van kleine ThinClient-kastjes (die in principe genoeg zouden hebben aan een ouderwetse videokaart, 10Mbit-poort, enkele USB-aansluitingen en nog wat computerlogica) _zou moeten_ zijn dat ze goedkoop zijn vergeleken met een desktop-PC'tje. Echter, de goedkoopste die ik kan vinden is 219 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/213826/hp-compaq-t5135-thin-client-(rk271at).html

Terwijl je voor minder een complete PC hebt:
http://tweakers.net/pricewatch/238202/acer-veriton-m264-(ps-punt-m24c0b01).html

(2e-hands zijn ze er wel voor 10..100 dollar maar dan geven ze geen garantie - oftewel daar heb je niks aan.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm, ff een vraag tussendoor..ik zie dat jij in vragen of antwoorden heel vaak tekst tussen _deze streepjes_ zet ..waarom???.. (misschien een domme vraag hoor..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich een goeie vraag, wellicht ligt het eraan doordat de TC's vooral door bedrijven worden gebruikt en op dat gebied is minder concurrentie dus meer winst te maken dan op een standaard pc. Ik zat evt. zelf te denken aan nettop pc zoals een Asrock ion of en Acer Revo 3600. Helaas voldoe ik dan niet aan de eis van je budget.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er onlangs zo'n 2500 geleased en vind eur. 219,-- geen gekke prijs. Er zijn ook best grote verschillen tussen tc's onderling, qua perfomance.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wat je wilt.
Als je oude computers hebt kun je eens kijken of je met IGEL ergens kan komen. Ik heb er redelijk veel mee gewerkt en doet het verder goed. Prijstechnisch is het ook erg leuk.
Als je al PC'ś hebt staan kan je ook eens denken aan een denk aan een Linux installatie. Zelf gebruik ik Ubuntu met succes.