Kan je zelf hardware kopen (cpu, videokaart...) en deze door een specialist in elkaar laten zetten in Nederland/België?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel veel webshops geven de mogelijkheid om de opgegeven hardware te assembleren. Dus ja.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De route die je het best kan nemen is een paar voorbeelden van tweakers bekijken. (ik ga er vanuit dat het om een gamepc gaat vanwege je naam) http://tweakers.net/reviews/3510/3/desktop-best-buy-guide-mei-2014-mainstream-gamesysteem.html
of
http://tweakers.net/reviews/3443/3/desktop-best-buy-guide-maart-2014-budget-en-basisgamesysteem.html Zo krijg je een idee voor welke prijs je welke videokaart kan krijgen. Daarna kan je op tweakers zelf bekijken waar je die componenten zo goedkoop mogelijk kan bestellen(of welke winkel betere service geeft). Als je een account aanmaakt op tweakers kan je mooi een bestellijstje maken en zo kijken waar de meeste componenten te bestellen zijn in een keer.

Antwoorden (3)

Dat kan zeker, er zijn ook winkels waar je pakket kan samen stellen en naar keuze laten bouwen. Bv Dell maar ook diverse online winkels, met alle merken pc's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dell is juist een bijzonder slecht voorbeeld. Ontzettend gelimiteerd en gaat al uit van een startbuild die je aan kan passen, Behuizing, moederbord, voeding, allemaal niet te kiezen. Heel anders dan een Alternate, waar je gewoon uit alle losse lijstjes hardware een keuze kan maken. "met alle merken pc’s" ?? Ik neem aan dat je bedoelt met alle merken hardware, maar dat geldt dus vooral niet voor Dell.
Ja, dat kan. De meeste lokale computerwinkels doen dit. Maar het in elkaar zetten is niet zo moeilijk, als je de bijgeleverde handleidingen doorneemt, en een gezonde coördinatie hebt.
Je kan niet echt "expert" worden in het in elkaar zetten van de onderdelen. Het uitzoeken van de onderdelen vereist meer expertise.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In elke computerwinkel kun je onderdelen kopen voor je computer. Je zou deze zelf in je pc kunnen zetten, maar als je geen risico wil lopen dan laat je dit in de winkel doen waar je het onderdeel koopt. Dat kost best veel geld, maar het zou zonde zijn om zelf iets verkeerd te doen waarna je met kapotte hardware achterblijft. Een andere mogelijkheid is om iemand in je kennissenkring te zoeken die wel vaker met hardware werkt, professioneel of prive.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kost best veel geld Dat valt best mee. Meestal voor een euro of 50-70 ben je er al.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn tarieven per kwartier. Wil je een hele pc in elkaar laten zetten, dan zijn ze langer bezig. Met een beetje pech ben je dan EUR 100 tot EUR 150 kwijt aan alleen de installatiekosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het gewoon over een vaste prijs die een winkel/webshop rekent. Geen tijdsprijs. http://azerty.nl/8-255-7517/azerty-pc-montage.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk, de prijzen kunnen behoorlijk uiteen lopen! EUR 60 voor een hele pc valt inderdaad nog wel redelijk te noemen. Zelf doen is goedkoper, maar als er iets beschadigd raakt kun je tegen hogere kosten aanlopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk, de prijzen kunnen behoorlijk uiteen lopen! Geef maar een link. Heb nu drie webshops bekeken en kom steeds op +/-60 euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit appels met peren te vergelijken. Ik keek naar reparatiekosten. Daarvoor gelden tarieven per kwartier. Tel je die bij elkaar op, dan kom je op de bedragen die ik noemde. Maar dan praat je natuurlijk over iets anders dan over complete assemblage. Ik keek overigens op kbcs.nl.