Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke pc voldoet aan deze eisen?

Het is voor mijn opa, het hoeft maar een simpele multimedia pc te zijn. Het enige wat hij er op doet is een beetje internetten ( voornamelijk youtube ) mailen en lichte bestandjes opslaan zoals foto's en tekstbestanden. Maar de kleinkinderen moeten er ook op terecht kunnen. Deze doen omgeveer hetzelfde, plus msn. De pc hoeft dus geen extra's te hebben, ook geen draadloze verbinding. Snelheid is wel belangrijk. Het werkgeugen moet rond de 5 gb zijn, het liefste meer. Geen laptop, alleen vaste desktops. De harde schijf hoeft maar 500 gb te zijn, iets meer maakt geen verschil. De processor moet zeker wel 3.5 ghz zijn. De videokaart is niet van belang, dus 1 gb is meer dan genoeg. Er moet uiteraard voorgeinstaleerd windows 7 home premium op zitten, andere besturingssystemen niet welkom. Het gaat dus alleen om een beetje multitasken, de snelheid is erg belangrijk. Het ram geheugen en de processor graag iets boven de eisen, maar het bedrag van de computer moet ong. 400,- zijn. 20,- of minder maakt natuurlijk niet uit. Mijn opa heeft al verschillende soorten acer aspires bezichtigt, dus daar hoef je niet mee aan te komen. Hij zoekt alleen een desktop, monitor muis toetsenbord enz. Zijn nog in gloednieuwe staat, dus hier hoeft niks aan te gebeuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

met iedere willekeurige pc kan je een multimediapc maken.
een oude op zolder of een van de kringloop.
xbmc is makkelijk, hier kun je zo goed als alles mee.
xbmc is verkrijgbaar als os, met linux op de achtergrond, en dit draait zeer stabiel omdat het linux is, en het draait ook mooi snel en geen beveiligingsproblemen.
maar als je dan persee dat vervelende, langzame, onstabile, met virusen omgeven en het onhandig in gebruik windows 7 wilt nemen, kan je dit ook gebruiken.
al raad ik je dit niet aan, omdat het onder linux stabiel draait en je niets van linux ziet aangezien het alleen xbmc opstart zonder in te loggen.
maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
en je systeemeisen zijn veel te hoog!
ik werk met 2ghz processor, 2gig ram, videokaart over mijn ram en 40 gig harde schijf en ik mis totaal geen snelheid!
hij is nooit langzaam, en ik doe wel wat zwaardere dingen dan je opa!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De systeemeisen zijn inderdaad veel hoger dan je nodig hebt voor wat hij ermee gaat doen. Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat je voor de weekendboodschappen voor 2 personen absoluut een vrachtwagen nodig hebt.

Bron is een link naar een desktop die zeker geschikt is voor het gestelde gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eenvoudige computer is voor dit doel al mooi genoeg.Wat opa ermee wil doen kan met de lichtste computer.Als je van zijn favorieten een paar snelkoppelingen op het voor hem op het buroblad plaatst komt hij er het best mee weg.Een pc met een 2 Ghz processor en 2Gb geheugen en video on board voldoen hier ruimschoots aan.Met wat jij hier op noemt kan opa wel een film in elkaar zetten.Ik zou zeggen "Kijk eens op de site van computerdump".Daar staan nieuwe computers die ruim aan die eisen voldoen voor een leuke prijs.

Toegevoegd na 25 minuten:
Computerdump moet zijn computerstunt in Haarlem.Dan heb je voor dat geld een complete pc met alles d'r op en d'r aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Computers worden alleen maar sloom als je er een veel te zware virusbeschermer in zet zoals Mcafee Norton of dat soort.Die remmen je pc enorm af,terwijl je dat geeneens nodig hebt.Een virusbeschermer zoals Nod32 of avast beschermen voor dat doel wat wij ermee doen net zo goed en hebben nauwelijks/geen invloed op de prestaties van de processor.Gooi een van deze er maar eens in en je zal zien dat je een enorme versnelling krijgt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding