Kan ik 3 monitoren aansluiten op een pc met 1 videokaart?

Hallo,

Ik heb best wat verstand van computers, maar als het op dit gebied aankomt bijna niks. Ik heb momenteel 2 beeldschermen (beide HDMI) aangesloten op de computer, en zou het graag willen uitbreiden met een derde. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is 1 monitor aangesloten op de videokaart en de ander op het moederboard, dit is ook duidelijk zichtbaar als ik 2 witte pagina’s open heb staan (het verschil van licht).

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is, om een derde monitor aan te sluiten. En mocht dit niet kunnen, wat is er voor nodig het wel te kunnen?

Specs over de XPS 8500 (mijn pc):
http://reviews.cnet.com/desktops/dell-xps-8500/4507-3118_7-35248869.html

Vriendelijke groet,

Victor

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
41.2K

Het beste antwoord

Dat zou moeten kunnen. Ik heb altijd twee monitoren op 1 videokaart (1xHDMi, 1xDVI) en als ik wil kan ik de HDMI zo omgooien naar mijn moederbord (de iGPU van mijn i5 -Intel HD 3000). Je kan dan op alle drie iets anders tonen.

HDMI en DVI zijn gelijk qua beeld en signaal. Je hebt dan gewoon een simpele HDMI-DVI kabel nodig, of een klein verloopstukje.

Ik zou sowieso adviseren als je 2 schermen houdt ze allebei op de videokaart aan te sluiten (met het eerder genoemde verloopstukje), dan heb je minder last van kleurverschil. Anders kan je via het monitor icoontje van Intel wat instellingen veranderen zoals brightness/contrast om alles weer een geheel te krijgen. Brightness moet ik op 0 zetten(+toepassen) om echt zwart te krijgen bij Intel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor een DVI kabel raad u aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De goedkoopste. Kabels waar een digitaal signaal over gaat koop ik altijd zo goedkoop mogelijk. Een 1 is een 1 en een 0 een 0.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een HDMI-HDMI kabel koopt en een DVI-HDMI verloopstukje heb je meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je moet een DVI monitor hebben, dan kan je net zo goed een DVI-DVI kabel kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een HDMI monitor, heeft u misschien een linkje naar de benodigde producten? Bedankt voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.kabeltje.com/video/hdmi-dvi
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk van deze kabels is het DVI-HDMI verloopstukje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.kabeltje.com/video/hdmi-dvi/hdmi-dvi-adapters
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, heb ik een male naar female of female naar malen nodig? Of hoe kan ik dat zien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HDMI female naar DVI male adapter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga het zo bestellen, bedankt voor je hulp

Andere antwoorden (2)

Zo te zien heb je gelijk. Is er 1 HDMI van het moederbord en de andere op de videokaart. Maar op de videokaart is ook een DVI aansluiting. Hierop kan ook een monitor (met DVI ingang) worden aangesloten.
Ik vermoed echter wel dat dit niet onafhankelijk is. Maar dat het beeld op de DVI dus exact gelijk zal zijn als bij de HDMI die ernaast zit.

Wil je wel een onafhankelijk beeldscherm. Dan moet je nog een extra videokaart toevoegen aan je systeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoeft al jaren niet meer. De meeste videokaarten kunnen wel twee monitoren aansturen. Onafhankelijk beeld dus geen gekloond beeld. Als je toch gekloond beeld krijgt is het een kwestie van een instelling in Windows of de videokaartsoftware om onafhankelijk beeld te krijgen. Bureaublad uitbreiden is de term dacht ik.
Ja, het is mogelijk dat je meerdere beeldschermen op je pc aansluit. Hiervoor heb je speciale adapters die je via je USB poorten kan laten werken. Dit kan tot maximaal 6 schermen. Let wel op, je vergroot in principe je bureaublad. Dus als je een programma wilt laten werken moet je de weergave verkleinen en naar een deel van je bureaublad brengen. In dit geval dus naar een van de beeldschermen. Succes!