Hoe moet ik de gegevens systeem van 2009 vergelijken met één van heden?

wil binnenkort nieuwe laptop kopen en omdat ik totaal niet meer mee ben qua hardware enz... wou ik vragen als iemand de gegevens van mijn huidige laptop eens kan vergelijken met ééntje van deze tijd.

of misschien beter gezegt, als je mijn laptop van 2009 zou moeten upgraden naar 2014 hoe zou men systeem er dan ongeveer uitzien?

nu stelt het niet veel voor maar in 2009 was deze laptop niet van de minste

Driver Date/Size: 7/23/2009 16:12:00, 9490944 bytes
System Manufacturer: TOSHIBA
System Model: Satellite A500
BIOS: Ver 1.00PARTTBL
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P7450 @ 2.13GHz (2 CPUs), ~2.1GHz
Memory: 6144MB RAM
Available OS Memory: 6108MB RAM
Page File: 2879MB used, 9336MB available
Windows Dir: C:Windows
DirectX Version: DirectX 11
Card name: NVIDIA GeForce GT 230M
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GT 230M
DAC type: Integrated RAMDAC

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
SimonV
10 jaar geleden
Wat wil je met je laptop doen? Zware grafische toepassingen of alleen Word?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geen al te zware toepassingen
SimonV
10 jaar geleden
Als die toepassingen nog redelijk snel werken, lijkt het me niet echt nodig te upgraden. Persoonlijk vind ik je laptop nog behoorlijk up-to-date qua specificaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht de laptop opnieuw installeren, dat doet de snelheid meestal wel goed. Zeker als je niets bijzonders wil doen, doet deze laptop het nog prima. Evt. de harde schijf door een SSD schijf vervangen een hij is gelijk een stuk sneller en zuiniger in het stroomverbruik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar laptop heeft zichtbare schade, hoekjes die af zijn, enter en spatie doen het niet meer of de i blokkeert, maakt de laatste tijd enorm veel lawaai bij het minste wat je er mee doet.... dus al ik een laptop koopt met zelfde specificaties zou dat nog steeds na 5jaar een behoordlijke zijn?

Het beste antwoord

Aangezien het toen al een stevig systeem (volgens vele reviews) was zou ik voor volgende gaan:

i7 8-core, min 3 Ghz
Minstens 8Gb RAM
Een toegewijde videokaart: vb GeForce GT740M

egenwoordig zoek je best eentje met een Hybride harde schijf, waarvan een deel SSD is, dit maakt uw systeem nog een heel stuk sneller.
Je kan ook volledig voor Solid State gaan, maar dan worden ze vrij duur per Gb. Als prijs geen probleem is, is dit een heel goede oplossing.

Let er op dat hij een HDMI uitgang heeft, dat hij USB 3 heeft (samen met USB 2 poorten is logisch)

De link onderaan is een gids wat je tegenwoordig voor de prijzen kan krijgen en je kan er ook veel extra info vinden.

Succes