Ik heb 2 dvi poorten op mijn Sapphire HD5850 videokaart, op welke poort moet ik mijn monitorkabel aansluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Meestal maakt het wel uit welke DVI poort je gebruikt, ze zijn vaak genummerd maar dat zie je slecht. Je weet gelijk of je goed zit als je je Moederbordscherm te zien krijgt, krijg je pas beeld nadat Windows ingeladen is (en dan in het bijzonder de videokaart driver) dan zit je aangesloten op de tweede uitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maakt in deze niet uit, bij mijn hd5770 is het zelfs zo erg, dat ik alles zie laden (bios etc) over beiden schermen (heb er gewoon 2 op) ook wisselen van de poort als ik er maar 1 gebruik, heeft geen enkele invloed op de prestaties en/of gedrag bij opstarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dan is dat weer nieuw want bij werkt het nog wel zo. Wel veel handiger zo iig. kan je het nooit meer verkeerd om aansluiten.

Andere antwoorden (1)

op een van de twee dvi poorten.

als je een beeldscherm met alleen vga aansluiting hebt, kun je een "dvi to vga adapter" gebruiken, zijn niet zo vreselijk duur, en heb je waarschijnlijk zelfs bij je kaart gehad (bij mijn sapphire HD 5770 zat ie er wel bij)

of als je een beeldscherm hebt met geïntegreerde speakers (en die het ondersteunt) zou je een hdmi kabel kunnen gebruiken, die zit er geloof ik ook op.

Toegevoegd na 29 seconden:
ohh, en het maakt eigelijk helemaal niet uit welk van de 2 poorten je gebruikt.