Waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe computer?

Mijn computer is helemaal van slag af en werkt niet meer.
Ik wil dus een nieuwe pc kopen maar ik weet niet waar ik allemaal op moet letten?

Mvg Robin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat je er mee wilt doen zoals al eerder gezegd is. Als je dat eerst even aan ons verteld kunnen wij je al een stuk beter helpen.

Antwoorden (4)

Als je geen zware games speeld is een instap model al voldoende. En die heb je vanaf 300 euro. Ik zou zeggen ga niet voor een merk pc. Maar dat is mijn mening. En ga voor 2 of meer jaar garantie. Dan zit je altijd goed.

Succes Gr. Sander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een pc wilt een geen laptop wordt het al minder duur. Als je films in goede kwaliteit wilt kijken, of als je veel wil gamen moet je een goede videokaart kopen. 1gb is ruim voldoende. Je moet ook letten op de processor. Als je alleen maar internet, en een beetje tekstverwerking doet, heb je geen hele zware nodig. Bij gaming weer wel. Hoe zwaarder je processor is, hoe sneller je pc is. Ik zou een gemiddelde nemen, vragen aan de verkoper. Het werkgeheugen is ook belangrijk. Want ookal heb je de dikste pc met de vetste processor, met 1gb werkeheugen is hij als nog sloom. Bij internet en tekstverwerking heb je aan 3/4 genoeg. Soms zelfs aan 2, maar dan moet je wel weer een iets betere processor hebben voor wat snelheid. Ik zou zeggen: zet even neer wat je wilt doen met je pc, ik reageer wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan meer factoren welke videokaart je zou willen nemen. Niet alleen "1GB". RAM geheugen toch wel 4GB minimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat leek mij ook al
-processor
-ramgeheugen
-besturingssysteem windows 7 home premium
-videokaar ATI Radeon HD
-harde schijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je kijken voor wat pc advies:
http://nl.hardware.info/pcadvies/
voor de meeste doeleinden zit er wel iets bij.
Elke maand stellen de experts van deze site systemen samen voor bepaalde doeleinden, en laten zien wat (volgens hun) de beste keuze is qua prijs/prestatie-verhouding.
Ze geven er ook vaak een korte toelichting bij.

Succes met kiezen!

Toegevoegd na 2 minuten:
EDIT: voor alleen de kast met alle inhoud zit je met een instap-pc op ongeveer €310,-