Hoe kom ik erachter wat voor soort mijn geheugen is?

Ik zit te overwegen om nieuw beter geheugen te kopen, maar dan moet
ik wel weten wat voor geheugen mijn pc kan gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
25.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 geheugenstrip eruit halen en meeneme naar de PC winkel die wten het wel of anders even op internet kijken en vergelijken

Het beste antwoord

Je kunt online een geheugenscan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje, ik heb inmiddels goed geheugen gevonden

Andere antwoorden (1)

Een handige tool die veel informatie kan geven is CPU-Z. Hiermee zie je alles wat je over je computer wilt weten, het is dus ook handig het te hebben als je een andere keer andere info nodig. De direct links zijn overigens een zip die je alleen hoeft uit te pakken zonder installatie. Op de site heb je ook de installatie versie als je die wil. Voor de info die jij wilt weten moet je naar het tablat "memory" gaan en dan staat er bij type welk soort Ram je hebt. Veel succes ;-)

Site http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html#directiontouse
Direct download 32bit ftp://ftp.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.63-32bits-en.zip
Direct download 64nit ftp://ftp.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.63-64bits-en.zip