Kan ik deze pc later nog upgrade?

Hier de specs :
750 Watt fluister stille voeding,
AMD Zambezi FX-6100, Six Core,
Asus M5A78L-M/USB3,
7.1 Geluidskaart,
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair,
500 GB SataIII Hardeschijf,
DVD Brander Optical Disc Drive,
Nvidia GTX560TI 1GB,
51-in-1 Cardreader,
1Gbit netwerkkaart,
22" LG E2211S-BN Full-HD LED,
Windows 7 Home Premium 64Bit

ik zou later de video kaart willen upgraden en misschien zelfs 2 erin zetten ( SLI), ik wilde ook vragen of dit setje 550€ waard is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Lijkt me een erg snelle computer. Als de videokaart los is in plaats van onboard kun je deze later eenvoudig vervangen door een nog betere.
Als deze onboard is (op de moederbord) dien je deze eerst te disablen voordat je een andere kaart plaats.

In de toekomst kun je deze computer nog sneller krijgen door een SSD drive te kopen. De laadtijden worden hiermee 10x zo snel en dit merk je wel. Zeker met het opstarten van je PC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst en vooral: het achteraf upgraden met een extra grafische kaart in SLI: overweeg eerst of dit echt nodig is. Want als het kan is een zwaardere grafische kaart er nu meteen insteken altijd beter.

Normaal zou ik zeggen dat dit setje zo'n €700 à €800 zou moeten kosten, afhankelijk van de details. Als je het voor €550 kan kopen? Dan is dat natuurlijk een goede zaak! Maar vis eerst een beetje achter meer informatie. Dat iemand deze set namelijk aan deze lage prijs aanbiedt wekt bij mij achterdocht. Is de windowsversie dan wel legaal? Is alles wel in elkaar gestoken zoals het hoort. Hoe zit het met de kwaliteit? Etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is 2de hands en de windows zal vast niet legaal zijn boeit niet want ik heb zelf nog een ongebruikte product key, en weet je zeker of er sli op kan want ik weet niks over dit type moederbord..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed dat je erover begint! Want het moederbord is inderdaad niet SLI-compatibel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou hier wel een nividia gtx 580/590 in kunnen? mvg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou normaal gezien zeker geen probleem mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk wel even goed na voor je met de net door jou genoemde grafische kaart aan de slag gaat! Deze is erg duur en zelfs voor de meest recente games op high te kunnen spelen volstaan grafische kaarten die meer dan de helft goedkoper zijn (zoals de grafische kaart die nu reeds in die pc zit). De door jou vermelde grafische kaart is daarom enkel zinvol in volgende situaties: - je wil gebruik maken van cuda.
- je wil échte 3D-games spelen (dus met 3D-bril)
- je wil games spelen op meerdere schermen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de windows is legaal en ik ga deze week naar de verkoper toe om hem te testen wat moet ik allemaal goed controleren?? ik ga zeker kijken hoe hij bf3 runt voor een kwartier dus dat hij geen rare dingen doet zoals uitvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker de temperaturen nakijken via speedfan, dan weet je meteen of ie goed gekoeld is. Maak 'm eventueel eens open en kijk of alles wel correct is aangesloten en netjes is zoals te verwachten valt. Nu valt er natuurlijk altijd zelf nog wel wat aan te doen, maar je wil waarschijnlijk liever dat hij 'gewoon werkt'. Nouja, als je iets vind dat niet in orde is maar wel zelf in orde te maken is, is het vast geen slecht idee om te vragen iets van de prijs te doen. Desnoods voer je enkele stresstests uit. Eventueel ook een geheugentest. Vraag ook zeker hoe oud de pc is (waarschijnlijk niet al te oud aan de specs te zien ;-) ) en hoe intensief hij werd gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is niet te oud, de man zegt dat hij nog nooit is overgeclockt en ik kijk wel naar de ram d.m.v task manager en ik test ook wel via Bf3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet maar zo denken: als hij niet te oud is en je hebt er ooit iets 'mee voor' dan had je het waarschijnlijk evengoed gehad als hij eerstehands was geweest. Kijk dan zeker na of alles er netjes uitziet en of je zelf nog kleinigheidjes zou moeten aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kan er geen nvidia gtx 670 in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allicht wel, maar ik blijf erbij: het is niet zinvol. Je zal bij normaal gebruik namelijk geen verschil merken met de huidige kaart. Ik kan alleen maar zeggen: diegene die de pc in elkaar heeft gestoken heeft een uitstekende keuze gemaakt door voor de GTX560TI te kiezen. Profiteer daar dus van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je toevallig of ik dingen kan overclocken met dit moederbord want ik kan het niet vinden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klein beetje misschien, maar ik denk niet dat je met dat moederbord daar toch mee moet opletten.