Hoe kan ik met een PC data van een portable HD afhalen die er met een Mac is opgezet? De PC herkent de HD niet.

de PC herkent de schijf niet. Omgekeerd geeft de Mac aan geen schrijfrechten te hebben op een HD die vanuit ee PC is gevuld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

NTFS kan niet naar worden geschreven vanaf een Mac, daarvoor zul je dit programma nodig hebben: http://code.google.com/p/macfuse/downloads/list , Meer info: http://code.google.com/p/macfuse/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb het omgekeerde gehad. Dus alles van een Windhoos PC naar een Macbook. Ik heb het toen via een externe harde schijf gedaan, waar ik eerst alles opgezet heb wat ik op mijn Macje wilde hebben. Daarna heb ik het ingeladen in de Mac en dat ging prima. Zou andersom hetzelfde moeten werken. Toch?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oooo ik zie dat je het al met een portable (externe?) HD aan het proberen bent. Is anders een geheugenstick een mogelijkheid. Daarmee haal ik ook wel eens documenten van m'n gewone PC naar m'n Mac.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de externe hd opgezet is door de mac kan je het beste
de schijf leeghalen alles weer terug op de mac
en de Hd daarna laten partitioneren en formateren
onder windows als je bestanden groter dan 4 gig hebt zul je als ntfs moeten partitioneren
doet windows meestal vanzelf
formateren en hang hem dan aan de mac nu ziet hij de schijf wel
alles weer naar de schijf
en dan weer naar de windows pc
capthavoc