Wat is bij de backlight van een laptop het verschil tussen CCFL, led (edge-lit) en led (full-led), voor de gebruiker?

Ik zoek niet zozeer naar heel technische details over de verschillen, maar naar wat je ervan merkt als gebruiker.
Wat is handiger, mooier, zuiniger, etc.? Wat zijn redenen om voor de een of juist de ander te kiezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.4K

Het beste antwoord

LED is zuiniger dan CCFL, Full LED is het zuinigst.
Full LED geeft minder problemen dan edge lit (ongelijkmatige verdeling van licht bijv.) Meestal is Full LED wel het duurst. Edge-lit is wel weer dunner te krijgen dan full LED.

http://www.avblog.nl/de-ene-led-tv-is-de-ander-niet-1-edge-lit-en-full-led/