Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hardwareprobleem: mijn computer start niet meer volledig op wat kan er aan de hand zijn?

Gisteravond kreeg ik ineens een beige beeld met verticale strepen. Direct daarna de computer op de harde manier afgesloten (knop ingedrukt gehouden)

Bij het opstarten gaat de harde schijf draaien en de ventilator van zowel de processor als de grafische kaart gaan draaien.
De lampjes van het toetsenbord gaan heel even aan en daarna kapt de computer ermee. Alles blijft draaien, maar hij start niet meer verder op. Het beeldscherm krijgt gedurende dit proces totaal geen signaal.

Ik meen me te herinneren dat de computer normaalgesproken ook een piepje gaf bij het opstarten. Dat doet hij nu iig niet.

Dus... Wat is hier aan de hand? Grafische kaart? Voeding? of iets heel anders?

Alvast bedankt voor je reactie!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
413

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

verticale strepen in beeld duid meestal op een probleem met je videokaart of monitor, als je nog een andere pc hebt kun je daar op controleren of je monitor nog wel werkt. Zo ja dan kun je proberen of je pc met een andere videokaart wel werkt, eventueel de interne aansluiting als die op je moederbord zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jou interne geheugen [ram geheugen] is kapot als hij geen piepje vooraf geeft. En alle dingen wat Je zegt slaat ook dat je ram geheugen echter niet werkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een of meerdere geheugen modules defect is, zal je altijd nog bios een of meerdere piepjes horen. Geen piepjes betekend meestal dat je moederbord is overleden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding