USB 3.0 is fysiek te herkennen aan de blauwe kleur en de extra connecties ten opzichte van USB 2 of 1

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je twijfelt kan je even de pagina van je moederbordfabrikant raadplegen die geven onder specifications weer of je moederbord USB 3.0 verbindingen heeft.

Toegevoegd na 15 uur:
Als je er zeker van bent dat het USB 3 is wat je hebt en je hebt een USB 3 kabel en bijvoorbeeld USB 3 externe HDD dan kan je het controleren door een bestand te kopieren, als de snelheid over de 50MB/s gaat kan je er vanuit gaan dat het USB 3 is aangezien ik USB 2 nog nooit zulke waardes heb zien halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Echt zien ,zal men dit niet echt. Wel "merken " of het werkt óf U moet bedoelen ,dat men het bij apparaatbeheer wordt aangegeven en als men dan de eigenschappen opvraagt,dat er dan staat "Apparaat werkt correct" . Op die manier dus wel .

GRoet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een usb 3.0 stick op een poort aansluit, zal je PC als de poort niet usb 3.0 is aangeven dat het apparaat sneller kan werken als je het op een usb 3.0 poort aansluit. Dit is een betrouwbare en snelle methode. Je hebt alleen een usb 3.0 stick nodig, maar die zijn niet erg duur meer. Voor € 12,10 heb je al een 8 GB stick.