Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vervang ik mijn videokaart?

Ik heb een oude pc waar ik graag een ander videokaart in wil stoppen. Heb er toevallig eentje gevonden tijdens het schoonmaken :p. De vraag is nu hoe ik dat makkelijk kan doen en of het wel nut heeft om dit te doen aangezien het wel een oude pc is. Heb het eigenlijk alleen nodig om HD films te kunnen bekijken. Nu hapert ie als ik high quality movies bekijk.

De Specs:

Ram 3.1 GB
Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz x 2
32 bit
schijf 75,5 gb

Videokaart:

De videokaart die er nu in zit ken ik niet.

Deze moet ik erin hebben: GF 8500GT 500M 512MB DDR2 (TV DVI PCI-E)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
787

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een videokaart vervangen is een klusje van niets.

schroef de kast open en kijk waar de oude kaart zit, vergelijk of het slot hetzelfde is.
Is deze het zelfde (dus heeft je pc een pci express slot) dan haal je dat ene schroefje bovenop de bracket los.
aan de voorzijde van de videokaart kan een soort blokkeernokje zitten, deze dien je dan even weg te duwen.

als je de kaart dan recht naar boven trekt komt hij er zo uit.

voor je in de pc gaat knutselen moet je jezelf wel ontladen, dit kun je doen door een kraan of een aardpunt van het stopcontact even aan te raken, dit scheelt rare storingen en kapot geheugen,

de nieuwe stop je er in omgekeerde volgorde in, het systeem hoort de nieuwe kaart te herkennen en drivers te installeren, zo niet kun je ze op internet zo vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk gaat het überhaupt niet lukken. Grote kans dat er op jouw pentium 4 moederboard een AGP aansluiting zit en geen PCI-E. Dat betekent nieuw moederboard > nieuwe alles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding