Waar kun je goedkoop een wireless network extender kopen? En wat is de algemene naam voor zoiets om op te zoeken?

Het is om het bereik te vergroten van wireless internet. Ik zie op internet veel verschil in prijzen, misschien heeft iemand tips.

13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Feitelijk is het een Draadloos Access Point of Range extender, een extender kan ook een uitgebreide antenne zijn.

Om je draadloze bereik te vergroten heb je meerdere opties:

- Een extra draadloos router ( !! N+ !! )
- Draadloos Access Point
- Andere antenne's

Persoonlijk zou ik kijken of je de mogelijkheid hebt om een draadloos router aan te kunnen schaffen met N of N+ + , dan kom je vast een heel eind!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zoiets zou ik een repeater gebruiken. Ik heb maar even een artikel gekopieerd:

Wireless repeater.

Een wireless repeater kan het signaal van een wireless netwerk versterken door zelf 'klant' te zijn van een ander access-point en vervolgens lokale klanten weer te bedienen. De standaard hiervoor is WDS: Wireless Distribution System. Een aantal merken access-points ondersteunen WDS, kijk in de technische specificaties. Het voordeel ten opzichte van meerdere access-points verbonden door een netwerkkabel is dat het access-point wat repeater is zelf alleen maar een stopcontact nodig heeft. Het vinden van een goede locatie waar de repeater wel het originele access-point kan 'zien' maar zelf een betere dekking geeft is wel lastiger. Ik ken een access-point met WDS support: de ASUS WL300g.

Wireless repeaters / WDS access points hebben wel een nadeel: De bandbreedte van het access-point wat toegang heeft tot de rest van het netwerk wordt gedeeld door alle clients. Meerdere access-points met elk hun eigen verbinding naar het bedrade netwerk hebben dit nadeel niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op Beslist.nl een aantal opties...
rose
13 jaar geleden
Je kan ook een 2e accesspoint nemen, die met een kabel op je thuisnetwerk koppelen en daarin hetzelfde SSID (netwerknaam) en dezelfde WPA(2) key (beveiligingssleutel) gebruiken.
Je laptop zal meestal gewoon aan de sterkste verbinden en het internet op kunnen.