Hoe bescherm je een laptop tegen de schadelijke stralen van een scanner op de luchthaven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

de controlepoortjes zijn niet gevaarlijk
dit komt door een aantal dingen

1 de frequentie ie te hoog om schade toe te brengen

2 het vermogen is te laag, er zit niet genoeg energie in om de onderdelen te beschadigen

3 in een laptop kunnen geen onderdelen beschadigd raken.
computer chips kunnen hier tegen (denk maar aan mobiel). De harde schijf ... die gaat alleen maar kapot als er een magneet op wordt gehouden of mee wordt gegooid. De accu kan ook niet beschadigd raken.

Wat er wel zou gebeuren als je hem tussen poortjes houd dat dan de draadjes "mini antennes" gaan worden. Dan ontstaan er enkele microvolts dit is ook te weinig om schade toe te brengen.

Ik weet niet hoe het zit als de laptop aan staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In een tas van lood maar dan halen ze hem er alsnog uit om te controleren. Als ze je laptop niet door een scanner halen maken ze hem open. Maar controleren doen ze hem toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scanners zijn niet schadelijk voor laptops, camera's, geheugenkaartjes, etc.

Bescherming is dus niet nodig!
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor. Prima antwoord.
hoi Duckje,

je kan verzoeken om de laptop handmatig te laten controleren. dat gaat buiten de scanner om.
goede reis!
groeten, Dré