Microfoon werkt niet in skype e.d geluid komt wel uit de boxen, hoe kun je dit oplossen ?

Ben er de hele tijd mee bezig geweest, de mic deed helemaal niets meer, het leek eerst dat hij wel het geluid uit de boxen oppikte maar niet mijn stem. Even later deed hij dit niet meer. Het was heel gek, eergisteren kon mijn vriend me nog wel horen en gisteren kon hij me vlak na het starten van het gesprek wel even horen. Na het systeemherstel, uren opnieuw alles updaten en het opnieuw installeren van de drivers zag ik bij geluidsinstellingen in Skype aan het groene balkje dat hij het weer perfect deed.. Bij het testen met de echo sound service hoorde ik mijn stem prima. Wat wel opviel was bij volume, rechtsonderin op het bureaublad dat de microfoon op gedempt stond. Telkens als ik het vinkje wegklikte kwam het weer terug maar in Skype bleef de microfoon het doen. Bij balans bleef het balkje grijs in plaats van groen, enkel bij de microfoon. Ik ben nog wat tv gaan kijken via uitzendinggemist, en bleef via skype kijken of de mic het bleef doen. Daarna moest ik weg en zette de computer uit. Bij terugkomst deed de mic het dus weer niet. Niet alleen in skype, ook op andere plaatsen niet. Bij volume nog steeds automatisch op dempen maar na het wegvinken deed de mic het nog steeds niet. Ik ben wat gaan googlen en meer mensen blijken dit probleem te hebben. Iemand zei dat je naar volumeregeling moest gaan en dan MIC boost aanvinken. Wel dat deed ik en nu doet de mic het weer prima maar hoor ik mezelf praten via de luidsprekers maar wanneer ik naar skype geluidsinstellingen ga hoor

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (1)

Dit soort problemen komen vaak voor als je een mic met een jack aansluiting hebt zoals ze dat noemen. Dit soort problemen komt nauwelijks tot niet voor bij usb gestuurde mic's een goede tip koop een iets met een usb aansluiting wat vaak ook draadloos te krijgen is dus via bleutooth werkt zodat je heerlijk het hele huis door kunt gaan en ondertussen lekker praten!

Ik zelf gebruik een Logitech G930 dit is een duur voorbeeld maar werkt wel super goed! Overigens heeft logitech nog andere modellen die in prijs een stuk goedkoper zijn. Maar je kunt natuurlijk ook een ander merk proberen.
Naar mijn mening en ervaring is logitech hier echter wel 1 van de betere merken op dit gebied, echter is het goed te begrijpen dat je geen bakken geld wilt uitgeven voor dit doel!

Overigens een webcam met mic van het merk logitech werkt ook zeer goed!

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag!