Help harde schijf werkt niet meer?

Mijn harde schijf gaat simpelweg gewoon niet meer aan, het hoort licht te geven als hij aangesloten is maar dat is niet het geval. Ligt het probleem aan de voeding?

Heb geprobeerd om op een andere pc aan te sluiten maar dat werkt ook niet. Het is een Samsung 3G 1,5 tb.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Toegevoegd na 25 minuten:
Het is inderdaad een externe hardeschijf, verder is hij niet gegevallen en stond altijd netjes op hetzelfde plekje. Ik heb hem pas 3 maanden en de kabels zijn zo goed als nieuw en hebben ook niet klem gezeten tussen voorwerpen of zoiets dergelijks. Verder heb ik er ook niks op gedownload, het enige wat erop zat waren foto's (genomen met m'n eigen camera)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar zit dat ding in?

Antwoorden (3)

Dan zit er blijkbaar een breuk in de voedingkabel. Beweeg de voedingkabel goed en teglijketijd opletten of de harde schijf aanslaat. Of als dat kan even een nieuwe voedingkabel kopen.
Hij kan nooit zomaar inzichzelf kapot gaan, tenzij je het laten vallen heb en alsnog horen de lampjes te branden bij aansluiten. Het moet de voedingskabel wel zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien is uw voediing doorgebrand of heeft u een virus op de schijf schijf gedownload waardoor deze niet meer werkt. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft de harde schijf een externe voeding? Zo niet, sluit de schijf aan een 'dubbele-USB' connector; hierdoor krijgt de schijf meer stroom. Als de schijf er altijd maar 'zo' van de PC losgekoppeld wordt, kunnen er bad sectors optreden (die vaak wel te repareren zijn, maar ook het leven van de schijf bekorten).

Wellicht heeft de connector een los contact of is de controller en/of voeding van de externe behuizing defect. Je kunt proberen de schijf direct of via een USB-adapter aan je computer aan te sluiten (en dan een backup van je data te maken, voordat je hem op fouten controleert).